کد خبر: ۲۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 19
در مرداد ماه سال جاری، «سامسونگ» برای اولین پرده از سرویس گیمینگ خود موسوم به PlayGalaxy Link برداشت. این سرویس استریم بازی به گیمرها این امکان را می‌داد که بازی‌های PC را به صورت مستقیم بر روی گوشی‌های هوشمند خود اجرا کرده و دارای کاربرد و ویژگی‌هایی خاص بود.
به گزارش آی تابناک : در مرداد ماه سال جاری، «سامسونگ» برای اولین پرده از سرویس گیمینگ خود موسوم به PlayGalaxy Link برداشت. این سرویس استریم بازی به گیمرها این امکان را می‌داد که بازی‌های PC را به صورت مستقیم بر روی گوشی‌های هوشمند خود اجرا کرده و دارای کاربرد و ویژگی‌هایی خاص بود. اینک سامسونگ اعلام کرده است که آینده تاریکی در انتظار این سرویس است.

کمپانی سامسونگ در حاشیه مراسم معرفی گلکسی نوت 10، از سرویس استریم بازی خود با نام PlayGalaxy Link پرده برداری کرد. این قابلیت به کاربران امکان اجرای بازی‌های PC بر روی گوشی‌های هوشمند را داده و البته می‌توان آن را نوعی استریم آیینه‌ای خواند. PlayGalaxy Link یک برنامه قدرتمند برای علاقه‌مندان به بازی است که سامسونگ برای توسعه از آن، با یک شرکت استارتاپی موسوم به Parsec نیز همکاری کرده است.

برنامه PlayGalaxy Link با شبکه‌های Wi-Fi و 4G LTE و حتی 5G سازگاری دارد. امکان کار با PlayGalaxy Link در خارج از منزل، یکی از ویژگی‌های جذاب این سرویس بود. با این وجود PlayGalaxy Link تنها در برخی کشورها و باز هم تنها در برخی از گوشی‌های هوشمند این شرکت قابل استفاده بود. این سرویس بر روی پروتکل P2P اجرا شده و بنابراین از تأخیری که با تغییر مسیر داده‌ها از طریق یک سرور از راه دور وجود دارد، جلوگیری می‌کند.

00-PlayGalaxy-Link-1.png

قرار بر این بود که سامسونگ PlayGalaxy Link را به مدل‌های بیشتر و حتی میان رده خود گسترش داده و عملکرد آن را بهبود بخشد. با این وجود سامسونگ تنها به ارائه نسخه بتای این برنامه اکتفا کرده و توسعه آن را در همان جایی که آغاز کرده بود، متوقف کرد. اینک این شرکت به طور رسمی خبر داده است که PlayGalaxy Link برای همیشه خاموش خواهد شد. سامسونگ الکترونیک ساعاتی پیش خبر پایان کار سرویس PlayGalaxy Link را در حالی اعلام کرد که تنها چند ماه از آغاز به کار آن می‌گذرد.

به گفته سامسونگ، PlayGalaxy Link در تاریخ 27 ماه مارس سال 2020 به صورت کامل از دسترس گیمرها خارج خواهد شد. سامسونگ دلیل تعطیلی سرویس PlayGalaxy Link را تصمیم‌های داخلی عنوان کرده و توضیحات بیشتری را ارائه نکرده است. PlayGalaxy Link سرویسی موفق بود که با وجود داشتن رقبای بسیار، کاربران بسیاری به آن تمایل نشان داده و چه بسا اگر توسعه آن ادامه پیدا می‌کرد، یکی از بهترین سرویس‌های گیمینگ ابری جهان بود.

یکی از دلایل احتمالی پایان دادن به کار PlayGalaxy Link، همکاری سامسونگ با کمپانی مایکروسافت است؛ این دو شرکت به تازگی در حال کار بر روی یک پروژه گیمینگ مبتنی بر پردازش ابری هستند که احتمالاً توقف PlayGalaxy Link به نفع این پروژه مشترک صورت گرفته است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار