کد خبر: ۲۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 19
اپل امروز و در کنار معرفی لپتاپ جدید مک بوک ایر از تبلت‌های آیپد پرو جدید خود با مشخصات جذابی رونمایی کرد. این شامل چهارمین نسل از آیپد پرو 12.9 اینچی و دومین نسل آیپد پرو 11 اینچی می‌شود.
به گزارش آی تابناک : اپل امروز و در کنار معرفی لپ تاپ جدید مک بوک ایر از تبلت‌های آیپد پرو جدید خود با مشخصات جذابی رونمایی کرد. این شامل چهارمین نسل از  آیپد پرو 12.9 اینچی و دومین نسل آیپد پرو 11 اینچی می‌شود.

دوربین آیپد پرو جدید اپل

یکی از اصلی‌ترین ویژگی این آپیدها سیستم جدید دوربین آنها است. آیپد پرو جدید مانند آیفون 11 دارای دو دوربین در قاب پشتی خود است. سنسور اصلی دوربین 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.8 بوده که با یک سنسور 10 مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.4 همراه شده است. هر دو دوربین امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارند.

دوربین آیپد پرو جدید اپل

با این حال، سنسور فوق عریض جدید، جالب‌ترین بخش سیستم دوربین نیست. مدل‌های جدید آیپد پرو دارای اسکنر سخت‌افزاری LiDAR است. اسکنر LiDAR یک سنسور تشخیص عمق ToF است که با استفاده از لیزر فاصله میان سوژه تا سنسور را تشخیص می‌دهد. این سنسور همچنین برای ترسیم دقیق شکل سطح زمین برای کاربردهای نقشه‌برداری و وسائل نقلیه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در آیپد پرو جدید این سنسور در کنار دو دوربین دیگر کار کرده و با اندازه‌گیری دقیق عمق و حرکت، در کنار عکاسی، برای تمام کاربردهای واقعیت افزوده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخت‌افزاری جدید برای تبلت‌های جدید

اپل برای اولین بار از A12Z Bionic، جدیدترین چیپست خود در آیپد پرو جدید استفاده کرده است. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی هشت هسته‌ای جدید است. طراحی سیستم حرارتی در این چیپست بهبود پیدا کرده و عملکرد کنترلرها نیز تنظیم شده است. اپل ادعا کرده است که عملکرد این تبلت از بسیاری از لپتاپ‌ها بالاتر است. میزان حافظه پایه آیپد پرو 128 گیگابایت است و در نسخه‌های بالاتر دارای 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه می‌باشد.

دوربین آیپد پرو جدید اپل

یکی دیگر از ویژگی‌های آیپد پرو 2020، پشتیبانی از Magic Keyboard جدید است. این کیبورد دارای لولای پایه‌دار است که اجازه می‌دهد آیپد در هر زاویه‌ای تا 130 درجه تنظیم شود. شیوه‌ای که تبلت با این پایه جفت می‌شود، زاویه مناسبی بین کیبورد و تبلت با ارتفاع قابل تنظیم ایجاد می‌کند. این کیبورد دارای نور پس‌زمینه و پورت USB-C است که به شما امکان آن را می‌دهد تا آیپد پرو را شارژ کرده و همچنان از درگاه‌های موجود در تبلت برای سایر لوازم جانبی استفاده کنید.

با این حال، جالب‌ترین بخش این مجیک کیبورد، ترک‌پد یکپارچه آن است. در حالیکه آپید امکان پشتیبانی از ماوس را دارد، ترک‌پد جدید از نسخه پیش‌رو iPadOS 13.4 نیز پشتیبانی می‌کند که این قابلیت را حتی بهبود نیز بخشیده است. در آپدیت جدید نشانگر ماوس حالا به شکل یک دایره سفید کوچک درآمده است و زمانیکه آن را در روی صفحه حرکت می‌دهید، به صورت خودکار به سوژه‌های محتمل صفحه می‌چسبد تا امکان کلیک کردن را آسان‌تر از قبل کند.

کیوورد و ترک پد آیپد پرو جدید اپل

ترک‌پد جدید از iPadOS پشتیبانی کرده تا ماهیت لمسی نرم‌افزار دستگاه را با آغوش باز بپذیرید. این تاچ پد همچنین با تمام برنامه‌های آیپد بدون هیچ تلاشی از سمت توسعه‌دهندگان، سازگار است. البته امکان بهبود قابلیت‌های این ترک‌پد در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. ترک‌پد جدید از iPadOS 13.4 که قرار است 24 مارچ ارائه شود، نیز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین امکان پشتیبانی از Magic Mouse 2، Magic Trackpad 2 و ماوس‌های دیگر از طریق بلوتوث و USB نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

سیستم میکروفون آیپد پرو جدید نیز به‌روزرسانی شده و از نظر کیفیت صوتی مشابه میکروفون‌هایی است که در مک بوک پرو 16 اینچی دیده‌ایم. مانند سابق این دستگاه دارای 4 بلندگو در چهار گوشه دستگاه است که به طور خودکار صدا را براساس زاویه‌ای که تبلت را در دست گرفته‌اید، تنظیم می‌کند.

این موارد تغییراتی بودند که در آیپد پرو جدید شاهد آنها هستیم. طراحی این دستگاه تا حد زیادی شبیه به نسل قبل است و نمایشگر 120 هرتز ProMotion با پوشش رنگی گسترده P3، روشنایی 600 نیت و پوشش ضد انعکاس نور برای آن در نظر گرفته شده است. در مدل‌های جدید هم از همان دوربین TrueDepth نسل قبل استفاده شده است که شامل یک سنسور 7 مگاپیکسلی با f/2.2 می‌شود که می‌تواند با کیفیت 1080p در نرخ 6 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. مهمتر از آن، اینکه از قابلیت Face ID به عنوان یک روش احراز هویت بایومتریک پشتیبانی می‌کند.

آیپد پرو جدید اپل

آپید پروهای جدید اپل دارای استانداز Wi-Fi 6، بلوتوث 5.0، GPS و پورت USB-C هستند. نسخه LTE نیز با امکان استفاده از eSIM برای این تبلت موجود است. آیپد پرو 12.9 اینچی دارای باتری 36.71 وات ساعتی است، در حالیکه نسخه 11 اینچی به باتری 28.65 وات ساعتی مجهز شده است. اپل ادعا کرده است که هر دو تبلت با استفاده از وایفای تا 10 ساعت شارژ نگه خواهند داشت. هر دو تبلیت از طریق USB-C از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

قیمت آیپد پرو جدید اپل

مانند گذشته نسخه 11 اینچی 128 گیگابایت این تبلت با اتصال Wi-Fi به قیمت 799 دلار به فروش خواهد رسید و نسخه LTE آن 949 دلار قیمت خواهد داشت. نسخه 12.9 اینچی با 128 گیگابایت حافظه و اتصال Wi-Fi به قیمت 999 دلار و اتصال LTE با قیمت 1149 دلار به فروش خواهد رسید.




منبع : سخت افزار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار