کد خبر: ۲۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 19
بر اساس تحقیق روی پادتن تولید شده توسط یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دانشمندان امیدوارند اطلاعات مفید و جامعی از شدت بیماری در افراد مختلف به دست بیاورند.
به گزارش آی تابناک : بر اساس تحقیق روی پادتن تولید شده توسط یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دانشمندان امیدوارند اطلاعات مفید و جامعی از شدت بیماری در افراد مختلف به دست بیاورند. آن‌ها به طور کلی علاقه دارند بدانند چرا یک سری بیماران علائم شدیدتری از خود بروز می‌دهند و سری دیگر پس از ظهور علائم خفیف کرونا بهبود می‌یابند.

این شخص که ابتدا در ووهان به ویروس کرونا مبتلا شد، پس از سفر به استرالیا علائم بیماری را نشان داده و پس از آن تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته است. پزشکان شدت بیماری این شخص را «خفیف تا متوسط» اعلام کردند و به همین دلیل هیچ دارویی برای او تجویز نشد. آن‌ها تنها به کمک سرم، از کم آب شدن بدن او جلوگیری کردند و حتی از دستگاه تنفس مصنوعی نیز استفاده نکردند.

کرونا

به دلیل همین خفیف بودن بیماری او، محققان فرصت را غنیمت شمرده و از او به عنوان شخصی مناسب برای تحقیق استفاده کردند. آن‌ها با گرفتن اجازه از این شخص، واکنش مثبت سیستم ایمنی او در مقابله با کرونا را با جزئیات زیادی پایش کردند و پس از بررسی نمونه خون او، به نتایج قابل توجهی رسیدند. نمونه خون او نشان می‌دهد که پادتن‌های تولید شده توسط سیستم ایمنی بدن این شخص، پیش از پاکسازی عفونت در بدن او ترشح شده و تا یک هفته پس از بهبودی کامل نیز همچنان در بدن وی باقی مانده است.

با این حال، اطلاعات به دست آمده از این بیمار به صورت کلی نمی‌تواند اطلاعات کامل و جامعی تولید کند و محققین امیدوارند به کمک بررسی بیماران بیشتر، بتوانند به متخصصین حوزه درمانی کمک کنند تا شدت بیماری در افراد مختلف را پیش از نمایان شدن علائم آن تشخیص دهند. این کار در نهایت منجر به تشخیص داروی مناسب برای کاهش شدت بیماری و کمک به توسعه واکسن با نهایت کارایی خواهد شد.

نتایج دیگری که می‌توان از این تحقیق به دست آورد این است که بیماران پس از بهبودی، چه علائمی از خود بروز می‌دهند. این کار دقیقا مشابه سرماخوردگی و آنفلوانزا فصلی است که هیچ مصونیت دائمی برای آن به دست نیامده و هر انسانی مجبور است به صورت فصلی، آن را درمان کند.






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار