کد خبر: ۲۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 18
چیپ A13 Bionic همین حالا نیز ثابت کرده که اپل جلوتر از رقبای خود در بحث کارایی اسمارت فون‌ها قرار دارد و به نظر می‌رسد این سطح یک بار دیگر با معرفی iPhone 12 افزایش خواهد یافت.
به گزارش آی تابناک : چیپ A13 Bionic همین حالا نیز ثابت کرده که اپل جلوتر از رقبای خود در بحث کارایی اسمارت فون‌ها قرار دارد و به نظر می‌رسد این سطح یک بار دیگر با معرفی iPhone 12 افزایش خواهد یافت. از آنجایی که گفته می‌شود سیستم روی چیپ Apple A14 Bionic توسط فناوری پیشرفته 5 نانومتری TSMC تولید خواهد شد، انتظار می‌رود که یک مدل بسیار قدرتمند باشد. بر طبق بنچمارک لو رفته، A14 Bionic یک قطعه مهندسی شده بی نظیر است.

نتایج مربوط به عملکرد سیستم روی چیپ Apple A14 نشان می‌دهند که این سیلیکون جدید در لاین آپ iPhone 12 با افزایش قابل توجه عملکرد در بخش تک و چند هسته‌ای همراه خواهد بود. اگر شما به تصویر زیر دقت کنید، نتایج سمت چپ متعلق به A12X Bionic است که نیرو بخش خانواده iPad Pro 2018 بود. بر طبق نتایج قبلی این چیپست به اندازه کافی قدرتمند بود تا عملکردی در سطح یک پردازنده 6 هسته‌ای اینتل ارائه دهد، بنابراین افزایش کارایی که در A14 شاهد خواهیم بود می‌تواند آن را تبدیل به چیپی سریع‌تر از یک پردازنده نوت بوک کند.

فناوری 5 نانومتری TSMC

در حقیقت یک تحلیل کلی ادعا می‌کند اگر سطح عملکرد و بهره وری لیتوگرافی 5 نانومتری TSMC را وارد قضیه کنیم، A14 قادر خواهد بود که مک بوک پرو 15 اینچی را خجالت زده کند. یکی از دلایلی که چیپ جدید موفق به ثبت چنین نتایجی شده به این خاطر است که اولین سیستم روی چیپ اپل با سرعتی بیش از 3.0 گیگاهرتز خواهد بود. البته اگر چنین سرعت کلاکی صحیح باشد باید ببینیم که اپل چطور موفق به کنترل حرارت شده است.

سیستم روی چیپ Apple A14

افزایش قابل توجه کارایی که در اینجا شاهد هستیم می‌تواند ثابت کند که اولین مک با پردازنده ARM با بهره برداری از چنین چیپستی انتخاب خوبی خواهد بود. متأسفانه اما به آن قدری که همه ما دوست داریم این اعداد صحیح باشند باید اشاره کنیم که همان قدر نیز می‌توانند پوچ و بی ارزش خطاب شوند زیرا رسمی نیستند.

گفته شده اپل در ادامه سال چهار مدل iPhone 12 عرضه می‌کند که بهترین نکته درباره هر چهار نسخه استفاده از چیپ A14 می‌باشد. این یعنی شما سطح عملکردی یکسان را در ازای هر مبلغی که پرداخت کنید دریافت خواهید کرد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار