کد خبر: ۲۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 18
پرینتر سه بعدی با چاپ قطعه یدکی دستگاه تنفس مصنوعی، جان ده بیمار مبتلا به کووید 19 در ایتالیا را نجات داد.
به گزارش آی تابناک : پرینتر سه بعدی با چاپ قطعه یدکی دستگاه تنفس مصنوعی، جان ده بیمار مبتلا به کووید 19 در ایتالیا را نجات داد.

بیمارستانی در شهر برشا ایتالیا نیاز مبرمی به دریچه هوای اضافه برای دستگاه های تنفس مصنوعی پیدا کرد و تأمین کننده اصلی قادر به تولید آن در تعداد بالا نبود. شرکتی فعال در زمینه پرینت سه بعدی وارد عمل شد و با چاپ این قطعه بوسیله پرینتر سه بعدی، جان بیماران را نجات داد.

پزشکان بیمارستان Chiari پس از آنکه متوجه شدند تأمین کننده اصلی بیمارستان نمی تواند قطعات یدکی دستگاه تنفسی بیمارستان را تأمین کند، زنگ خطر را به صدا درآوردند. آنها با سردبیر روزنامه محلی شهر تماس گرفتند و او نیز یکی از متخصصین چاپ سه بعدی را در جریان قرار داد. این دو نفر سپس یکی از شرکت های فعال در زمینه چاپ سه بعدی را خبر کردند.

نجات جان ده بیمار مبتلا به کووید 19 با پرینتر سه بعدی

شرکتی فعال در زمینه چاپ سه بعدی به نام Isinnova پرینتر سه بعدی خود را به بیمارستان آورد و متخصصان آن پس از طراحی دریچه هوا از روی نمونه اصلی، آنرا با چاپگر سه بعدی پرینت کردند. خوشبختانه کار آنها جواب داد و کادر درمانی بیمارستان توانست دریچه ها را به دستگاه های تنفسی 10 بیمار مبتلا به کووید 19 وصل کند و جان آنها را نجات دهد.

مدتی بعد شرکت ایتالیایی دیگری به نام Lonati SpA نیز وارد عمل شد و در همکاری با شرکت Isinnova تعداد زیادی دریچه هوا برای دستگاه تنفس مصنوعی بیمارستان پرینت کرد.

بیماری کووید 19 ریه ها را هدف قرار می دهد، بنابراین اکسیژن رسانی و مراقبت ویژه از بعضی بیماران حیاتی است. بیماران با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می توانند مدت زمان بیشتری زنده مانده و با بیماری مبارزه کنند.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار