کد خبر: ۲۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 17
این روزهای مشکلات اپل به گسترش ویروس کرونا و کاهش تولیدات کارخانه‌های چینی ختم نمی‌شود. اخیراً اپل در دادگاه آمریکا محکوم به پرداخت جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری به جرم کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی شد.
به گزارش آی تابناک : این روزهای مشکلات اپل به گسترش ویروس کرونا و کاهش تولیدات کارخانه‌های چینی ختم نمی‌شود. اخیراً اپل در دادگاه آمریکا محکوم به پرداخت جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری به جرم کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی شد. حال دیروز اپل در دادگاه کشور فرانسه به جرم دست‌کاری بازار این کشور محکوم به پرداخت جریمه 1.2 میلیارد دلاری شد.

روز گذشته آژانس رقابتی فرانسه شرکت اپل را به جرم دست‌کاری بازار محکوم به پرداخت جریمه 1.2 دلاری کرد. به گفته آژانس رقابتی فرانسه، شرکت اپل به شکل غیر قانونی دو توزیع کننده Tech Data و Ingram Micro را ملزم کرده تا به منظور حذف بازار رقابتی قیمت‌های محصولات این شرکت را کاهش ندهند؛ در نهایت این دو شرکت قیمت‌ها را تثبیت کرده و روند رقابتی را متوقف کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آژانس رقابتی فرانسه اپل را نقره داغ کرده و جریمه 1.2 میلیارد دلاری را برای این شرکت در نظر گرفته است. به گفته رئیس آژانس رقابتی فرانسه، اپل با شرکای تجاری خود رفتار ناعادلانه‌ای دارد و تفاوت فاحشی میان تعداد دستگاه‌های توزیع شده میان فروشگاه‌های اصلی این شرکت و توزیع کنندگان غیر رسمی آن وجود دارد.

در واقع اپل با دست‌کاری بازار رده فروشی قصد دارد تا بازار رقابتی را از بین ببرد و شرایط فروش را برای فروشگاه‌های رسمی خود هموارتر سازد. به گفته رئیس آژانس رقابتی فرانسه، این بزرگ‌ترین جریمه در نظر گرفته شده توسط این آژانس است و مبلغ آن با توجه به گستردگی فعالیت اقتصادی شرکت اپل در نظر گرفته شده است.

در این بین آژانس رقابتی فرانسه شرکت‌های Tech Data و Ingram Micro را به جرم تبعیت از سیاست‌های ضد رقابتی اپل به ترتیب 84.7 و 69 میلیون دلار جریمه کرده است. اپل با انتشار بیانیه‌ای حکم دادگاه فرانسه را دلسرد کننده خوانده و اعلام کرد که برای تجدید به این حکم اعتراض خواهد کرد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار