شاید بپرسید چرا تولیدکنندگان تلفن همراه با اینکه چند سالی است از انواع باتری ها در محصولات خود استفاده می کنند، وارد این عرصه نمی شوند؛ در پاسخ باید گفت سامسونگ اخیرا اعلام آمادگی نموده و تحقیقاتی را در زمینه ساخت باتری تماما جامد برای خودروهای برقی آغاز کرده است.
با توجه به اینکه باتری های تماما جامد توانایی ذخیره سازی حجم بیشتری از انرژی را دارند، سامسونگ به سراغ این دسته رفته است. علاوه بر این ساختار جامد در مقایسه با الکترولیت های مایع باتری های لیتیوم یونی ایمنی بیشتری دارد.
به گفته محققان سامسونگ این تحقیق به افزایش قابل توجه دامنه حرکتی خودروهای الکتریکی منجر خواهد شد. آنها افزوده اند پروتوتایپ ساخته شده یک مدل برقی را قادر می سازد با شارژ کامل تا 800 کیلومتر مسافت را طی کند.
اگر چه پیمایش مسافت 800 کیلومتری با یک بار شارژ فوق العاده به نظر می رسد، اما این تمام ماجرا نیست. چرخه عمر باتری سامسونگ بیش از 1000 بار شارژ عنوان شده است. با یک حساب ساده می توان نتیجه گرفت که باتری ابداعی سامسونگ حداقل 800 هزار کیلومتر دوام می آورد. این در حالی است که تسلا و دانشگاه دالهاوزی مشغول توسعه پک باتری با عمر کلی یک میلیون مایل (1.6 میلیون کیلومتر) هستند، یعنی دو برابر عمر باتری سامسونگ.
در حال حاضر تصاویر یا مشخصاتی در رابطه با باتری جدید سامسونگ منتشر نشده، ولی گفته می شود نسبت به نمونه های لیتیوم یونی رایج، این باتری 50 درصد کوچک تر است.