کد خبر: ۲۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 17
پلی استیشن 5 در راه است و این کنسول مورد انتظار سونی در تعطیلات 2020 روانه بازار خواهد شد. با اطلاعاتی که از این کنسول منتشر شده، احتمالا طرفداران سونی برای آن بسیار هیجان زده هستند.
به گزارش آی تابناک : پلی استیشن 5 در راه است و این کنسول مورد انتظار سونی در تعطیلات 2020 روانه بازار خواهد شد. با اطلاعاتی که از این کنسول منتشر شده، احتمالا طرفداران سونی برای آن بسیار هیجان زده هستند. با این حال احتمالا چند ماهی تا عرضه این دستگاه فاصله داریم. اگر صاحب PS4 هستید و برای عرضه نسل بعد انتظار می‌کشید می‌توانید با یک ترفند ساده عملکرد کنسول پلی استیشن 4 خود را افزایش دهید.

بازسازی اطلاعات هارد دیسک، راهی برای بهبود عملکرد کنسول پلی استیشن 4

یک یوتیوبر به تازگی ویدئوی آموزشی مفیدی را در کانال خود منتشر کرده که می‌تواند برای کاربران کنسول نسل فعلی سونی مفید واقع شود و قدرت این دستگاه را مقداری افزایش دهد. این ترفند که توسط John Glasscock منتشر شده، می‌تواند برای تمامی مدل‌های پلی استیشن 4 (نسخه فت، اسلیم و پرو) مورد استفاده قرار بگیرد. اگر بعد از چندین سال استفاده از پلی استیشن 4 خود احساس می‌کنید کنسول شما مقداری کند شده است، با یک ترفند ساده می‌توانید جان دوباره ای به آن ببخشید.

در این روند پایگاه اطلاعات کنسول شما اصطلاحا بازسازی می‌شود. به طور ساده اگر بخواهیم بگوئیم، با این کار هارد دیسک کنسول شما یکپارچه‌سازی می شود. همان عمل Defragment که در مورد هارد دیسک کامپیوترهای شخصی خود انجام می‌دهیم. با این کار اطلاعات روی کنسول مرتب و یکپارچه می‌شوند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، یکپارچه‌سازی یک هارد دیسک موجب دسترسی سریع‌تر به اطلاعات ذخیره شده بر روی آن می‌شود که نتیجه آن بهبود عملکرد دستگاه می‌باشد.

ترفندی سریع و ساده برای یکپارچه‌سازی اطلاعات هارد دیسک PS4

تعداد مراحل این آموزش بسیار کم است. فقط نسبت به میزان اطلاعاتی که بر روی کنسول شما وجود دارد، این فرآیند می‌تواند بین 5 دقیقه تا چند ساعت به طول بیانجامد. روش انجام کار به شرح زیر است:

  • ابتدا کنسول پلی استیشن 4 خود را کاملا خاموش کنید.
  • پس از اطمینان از خاموشی کنسول، دکمه پاور روی کنسول خود را فشار داده و نگه دارید تا وقتی که صدای بوق اول را بشنوید. بعد از شنیدن بوق اول، همچنان انگشت خود را روی دکمه پاور نگه دارید تا بوق دوم را بشنوید.
  • به نگه داشتن دکمه پاور تا زمانی که منوی حالت سیف مد روی نمایشگر ظاهر شود ادامه دهید.
  • حالا می‌توانید دکمه پاور را رها کنید. از طریق کابل، کنترلر DualShock 4 را به پورت USB کنسول متصل کنید.
  • دکمه PS روی کنترلر را فشار دهید. چندین گزینه برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. گزینه شماره 5 یعنی Rebuild Database را با دکمه X کنترلر انتخاب کنید. سپس گزینه OK را انتخاب کنید. حال باید منتظر بمانید تا فرآیند بازسازی پایگاه اطلاعات کنسول به پایان برسد.

راهی موثر اما نه معجزه آسا

پس از پایان کار، کنسول شما روشن شده و اطلاعات مانند سابق به نمایش گذاشته می‌شوند. حالا هارد دستگاه شما یکپارچه شده و کنسول عملکردی بهتری از خود نشان می‌دهد. لازم به ذکر است با این کار هیچ اتفاقی برای بازی‌ها و فایل‌های ذخیره شما در بازی‌های مختلف نمی‌افتد بنابراین نگران این مسئله نباشید. با یکپارچه‌سازی اطلاعات، کنسول می‌تواند اطلاعات را سریعتر از روی هارد دیسک بخواند. بنابراین این کار می‌تواند زمان بارگذاری بازی‌ها را کاهش دهد و کندی‌های احتمالی آن را رفع کند.

البته توقع نداشته باشید این کار معجزه کند. در هر صورت هارد دیسک سرعت محدودی دارد که قابل مقایسه با نسل بعد که به SSD مجهز می‌باشد نیست. تا زمان عرضه پلی استیشن 5، این ترفند را با PS4 خود انجام دهید و بازی‌ها را روان‌تر از گذشته اجرا کنید.




منبع : سخت افزا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار