کد خبر: ۲۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 17
در گذشته نه چندان دور رانندگان برای ورود به خودرو و روشن کردن موتور باید با استفاده از سوئیچ یا همان کلید اقدام به قفل گشایی در و سپس استارت زدن می کردند.
به گزارش آی تابناک : در گذشته نه چندان دور رانندگان برای ورود به خودرو و روشن کردن موتور باید با استفاده از سوئیچ یا همان کلید اقدام به قفل گشایی در و سپس استارت زدن می کردند. اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سیستمی به نام ورود بدون کلید (keyless entry) مکانیسم ورود به کابین و روشن کردن خودرو تسهیل شده است. در این سیستم کلید اتومبیل در واقع به یک وسیله دیجیتال که از خود سیگنال های رادیویی منتشر می کند، تبدیل می شود.

در سیستم ورود بدون کلید وقتی که راننده با همراه داشتن سوئیچ به خودروی خود نزدیک می شود، سیگنال های سوئیچ شناسایی شده و درهای خودرو به طور خودکار برای راننده باز می شوند. در مدل های جدیدتر پس از ورود به کابین راننده می تواند بدون برداشتن سوئیچ از جیب خود و با فشردن یک دکمه موتور خودرو را روشن کند.

اگر چه سیستم ورود بدون کلید استفاده از خودروها را راحت تر کرده، ولی از سوی دیگر باعث افزایش احتمال سرقت آنها شده است. برای سرقت خودروهای مجهز به این سیستم، سارقین ابتدا به مجاورت منزل مالک رفته و سیگنال های سوئیچ دیجیتال را پیدا می کنند. در گام بعدی آنها از طریق یک دستگاه تقویت سیگنال، سیگنال سوئیچ را به سمت خودرو ارسال نموده و به این روش سیستم ورود بدون کلید را فریب می دهند، چرا که سیستم مذکور با خیال اینکه راننده به همراه سوئیچ در حال نزدیک شدن به خودرو است، قفل درها را باز می کند.

در یکی از سرقت های این چنینی که توسط دوربین مدار بسته یکی از منازل در لهستان ضبط شده، سارقین به سراغ یک دستگاه ب ام و M2 رفته و به شیوه ای که توضیح دادیم آن را به راحتی می دزدند. البته خوشبختانه ب ام و M2 سرقتی تنها پس از یک ساعت و نیم، با کمک ردیاب GPS و همکاری پلیس پیدا شده و به مالک بازگردانده می شود.

نکته تامل برانگیز اینکه دستگاه های تقویت سیگنال قیمت پایینی داشته و روز به روز ارزان تر هم می شوند. تهیه این دستگاه ها نیز کار دشواری نیست و می توان آنها را از برخی فروشگاه های آنلاین خریداری کرد.

بد نیست اشاره کنیم فورد و چند خودروساز دیگر به دنبال ارایه راهکارهایی برای مقابله با سرقت های مشابه هستند. در حال حاضر، کیف ها و جعبه های مخصوصی وجود دارند که با قرار دادن سوئیچ دیجیتال داخل آنها، از ارسال سیگنال به اطراف جلوگیری می شود. دارندگان خودروهای مجهز به سیستم ورود بدون کلید، می توانند با خرید این کیف ها و جعبه ها، به آسانی با سارقین مقابله کنند.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار