کد خبر: ۲۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 16
عضو کمیته علمی کرونا دراستان تهران گفت: در حال حاضر شرکتهای دانش بنیانی که امکان تولید کیت را دارند نمونه های خود را این هفته به انستیتو پاستور ایران ارائه میکنند تا بعد از اثبات توزیع شوند.
به گزارش آی تابناک : دکتر مصطفی قانعی اظهار کرد: بعد از فراخوانی که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اعلام کردیم ۵۰ شرکت دانش بنیان برای تولید کیت‌های تشخیص کرونا اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه بعد از بررسی‌ها، ۵ شرکت نشان دادند که می‌توانند روی تولید کیت‌های تشخیص کرونا کار کنند، گفت: این هفته مشخص می‌شود که یک الی دو تا از این شرکت‌ها که خودشان را معرفی کرده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند تولیدات خود را به انستیتو پاستور ایران برای تست و اخذ تاییدیه ارائه می‌کنند.

عضو کمیته علمی کرونا در استان تهران خاطر نشان کرد: در صورت تأیید انستیتو پاستور ایران این کیت‌ها به تولید رسیده و وارد بازار خواهند شد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه تقریباً یک روز نتیجه تحقیقات انستیتو پاستور مشخص می‌شود، تاکید کرد: بخشی از مواد اولیه تولید این کیت‌های تشخیص سریع کرونا، وارداتی و بخشی داخلی هستند؛ با این سرعتی که نیاز به تولید کیت داریم نمی‌توان تولیدات را از پایه شروع کرد.

به گفته قانعی، البته که همه تولید کنندگان بخشی را وارد و بخشی را در کشور به تولید می‌رسانند.

وی با بیان اینکه هر یک از این شرکت‌ها می‌توانند روزانه از هزار تا ۲ هزار کیت تولید کنند عنوان کرد: در صورت تأیید انستیتو پاستور ایران احتمالاً این شرکت‌ها بتوانند تا دو هفته آینده تولید خود را تکمیل کنند.

به گفته وی، همه کیت‌های تولیدی این شرکت‌ها تست می‌شوند و سپس توزیع خواهند شد.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار