کد خبر: ۲۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 16
سامسونگ کار بسیار جالبی را برای سال 2020 به دنبال گرفته است و اولین نشانه‌های تغییرات بعد از عوض شدن مدیر سامسونگ، حضور صفحه نمایش 120 هرتز بر روی دستگاه‌های پرچمدار این کمپانی بزرگ تولید کننده تلفن همراه است.
به گزارش آی تابناک : سامسونگ کار بسیار جالبی را برای سال 2020 به دنبال گرفته است و اولین نشانه‌های تغییرات بعد از عوض شدن مدیر سامسونگ، حضور صفحه نمایش 120 هرتز بر روی دستگاه‌های پرچمدار این کمپانی بزرگ تولید کننده تلفن همراه است. سری گلکسی اس 20 اولین دستگاه‌هایی از کمپانی سامسونگ هستند که نمایشگری با نرخ بروزرسانی 120 هرتز برای آن‌ها استفاده شده است اما آیا عمر باتری گلکسی S20 و یا حتی برادر‌های بزرگتر آن، با توجه به این پرش بزرگ مناسب خواهد بود؟

گلکسی S20 نسبت به پرچمدار سال گذشته سامسونگ بهبود چشم گیری در زمینه ظرفیت باتری داشته است و از ظرفیت 3400 میلی آمپری مستقیم به ظرفیت چهار هزار میلی آمپر پرش داشته است. این موضوع دقیقا برخلاف گلکسی اس 9 با ظرفیت باتری سه هزار میلی آمپری و ارتقای ظرفیت آن در گلکسی اس 10 می‌باشد و سامسونگ یک جهش بلند داشته است. اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که جهش بزرگ سامسونگ تنها در بخش باتری نبوده و این کمپانی نمایشگر گلکسی S20 را نیز در با نرخ بروزرسانی 120 هرتز همراه کرده است که خود یکی از عامل‌های بزرگ کاهش عمر باتری و استفاده از دستگاه می‌باشد.

به هرحال با وجود تمام موارد گفته شده و بررسی‌های انجام شده GsmArena روی این دستگاه، عمر باتری گلکسی S20 ناامید کننده اما نه بسیار بد می‌باشد و می‌توان گفت که این دستگاه پا به پای نسل‌های گذشته خود یعنی گلکسی اس 10 و گلکسی اس 9 درحال دویدن است.

با توجه به مصرف باتری کم پردازنده اگزینوس، عملکرد باتری در این دستگاه در مقایسه با نسخه اسنپدراگون تفاوت خواهد داشت و ممکن است شاهد رقم‌هایی با اختلاف زیاد در بین دو نسخه باشیم اما نسخه در اختیار جی اس ام آرنا، پردازنده اگزینوس را به همراه خود داشت و این نگرانی را از دوش بیشتر بازار‌های جهان برداشت.

همانطور که گفته شد گلکسی اس 20 از نمایشگر 120 هرتزی استفاده می‌کند اما این به معنای همیشگی بودن این قابلیت نیست و از طریق تنظیمات دستگاه قادر به تغییر این رقم به مقدار ثابت 60 هرتز برای بهتر کردن عملکرد باتری هستید. به همین منظور جی اس ام آرنا نیز برای رفع تمام ابهامات موجود در خصوص عمر باتری در حالت 120 هرتز، این دستگاه را در دو حالت 60 و 120 هرتز تست کرده است.

عمر باتری 60 هرتز گلکسی اس 20

عمر باتری گلکسی S20 با رزولوشن 1440P و نرخ بروزرسانی 60 هرتز، 78 ساعت اعلام شده است که حتی در مقایسه با میانرده‌های سال 2019 نیز مقداری پسرفت برای این دستگاه می‌باشد. گرچه احتمالا با ارائه بروزرسانی و بهبود رابط کاربری شاهد مقدار اندکی عملکرد بهتر در بخش باتری دستگاه باشیم اما درحال حاضر این نمره برای عمر باتری گلکسی S20 توسط GsmArena به ثبت رسیده است.

رقم 78 ساعت جمع شده از 14:20 دقیقه صحبت در حالت 3G در کنار 11:53 دقیقه وب گردی و 12:01 دقیقه بخش ویدیو به صورت یکپارچه است. اما به گفته خود لابراتور جی اس ام آرنا، این رقم با استفاده شخصی ممکن است به طور کامل تغییر خواهد کرد و این موضوع کاملا درست است. احتمال بخش ویدیو توسط یک کاربر به مدت 12 ساعت پی در پی کم پیش خواهد آمد و همین موضوع باعث خواهد شد تا عمر باتری گلکسی S20 بسته به استفاده هر کاربر متفاوت باشد.

120هرتز قدرتمند

عمر باتری 120هرتز گلکسی اس 20

افزایش نرخ بروزرسانی صفحه باعث ایجاد اختلاف زیادی در مقایسه با نرخ بروزرسانی 60 هرتز نشد اما تاثیر زیادی در رتبه بندی گلکسی اس 20 داشت. گلکسی S20 در این حالت توانست تا رقم 71 ساعت را به خود اختصاص دهد. این نمره از 14:20 دقیقه مکالمه، 10:48 دقیقه وب گردی و 09:09 دقیقه بخش ویدیو به دست آمده است. درست است که رقم 71 ساعت برای یک پرچمدار آن هم در سال 2020 کم می‌باشد اما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که گلکسی S20 قادر است تا یک روز کامل با استفاده متوسط و انجام انواع بازی‌های آنلاین شما را همراهی کند.

سامسونگ گلکسی اس 20 را با یک آداپتور 25 واتی راهی بازار کرده است که با توجه به ظرفیت باتری دستگاه، سرعت مناسبی برای شارژ آن برای شما به ارمغان خواهد داشت. آداپتور 25 واتی گلکسی S20 قادر است تا تنها در 10 دقیقه ظرفیت باتری را از 0 درصد به 23 درصد برساند و تنها در نیم ساعت حدود 55 درصد از باتری این باتری حجیم 4000 میلی آمپر ساعتی شارژ خواهد شد.

به غیر از شارژ سیمی، شارژ بی‌سیم گلکسی اس 20 نیز عملکرد خوبی دارد و می‌توانید این دستگاه را با سرعت 15 وات از طریق پد شارژ بی‌سیم شارژ نمایید. همچنین همانند نسل گذشته گلکسی اس 20 نیز دارای ویژگی شارژ دیگر وسایل با استفاده از پد شارژ بی‌سیم خود با سرعت 9 وات نیز می‌باشد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار