کد خبر: ۲۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 16
ویروس کرونا به مساله اصلی این روزها تبدیل شده و کشورهای زیادی را درگیر خود کرده است. در کنار صنایع و حوزه های مختلف، صنعت خودرو نیز از اثرات منفی این ویروس خطرناک در امان نمانده و متحمل خسارات فراوانی شده است.
به گزارش آی تابناک : ویروس کرونا به مساله اصلی این روزها تبدیل شده و کشورهای زیادی را درگیر خود کرده است. در کنار صنایع و حوزه های مختلف، صنعت خودرو نیز از اثرات منفی این ویروس خطرناک در امان نمانده و متحمل خسارات فراوانی شده است. شاید بدانید که به خاطر پیشگیری از گسترش کرونا، برخی از خودروسازان کارخانه های خود را تعطیل کرده و تا اطلاع ثانوی کارکنان خود را به مرخصی فرستاده اند.

اما با وجود این، صنعت خودرو کماکان به مسیر خود ادامه داده و در روزهای گذشته هم شاهد خبرهایی جالب و مهم از گوشه و کنار جهان بودیم. اگر دوست دارید به طور خلاصه وار از این خبرها مطلع شوید، دعوت می کنیم با ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

از داچیا شروع می کنیم، خودروسازی که زیر مجموعه رنو بوده و مدل های لوگان (بخوانید تندر 90)، ساندرو و داستر از جمله محصولات معروف آن هستند. این برند رومانیایی قصد دارد مثل کمپانی مادر خود به تولید خودروهای الکتریکی رو بیاورد. برای زمینه سازی این امر، داچیا اخیرا از یک کانسپت برقی به نام اسپرینگ (Spring) پرده برداری کرده است. اسپرینگ در حقیقت همان رنو  City K-ZE است که لباس پر زرق و برق تری بر تن کرده و نشان داچیا را روی خود دارد. City K-ZE سال گذشته در چین معرفی شد.

اخبار خودرو

درباره مشخصات فنی و پیشرانه اسپرینگ فعلا حرفی به میان نیامده، اما داچیا می گوید بر اساس استاندارد WLTP این خودرو با یک بار شارژ توانایی پیمایش حداکثر 200 کیلومتر مسافت را دارد. داچیا افزوده نسخه تولیدی اسپرینگ ارزان ترین اتومبیل الکتریکی اروپا خواهد بود. انتظار می رود فروش این اتومبیل الکتریکی از اوایل سال آینده در برخی از کشورهای اروپایی آغاز شود.

اخبار خودرو

مشخص شدن نامزدهای نهایی عنوان اتومبیل سال دومین خبر حائز اهمیت روزهای گذشته بود. آنطور که اعلام شده مزدا 3، مزدا CX-30 و کیا تلوراید سه نامزدی هستند که بر سر عنوان مذکور رقابت خواهند کرد. این سه مدل با کنار زدن رقبایی مثل هیوندای سوناتا، کیا سول برقی، رنجرور ایووک، مرسدس بنز GLA و GLB، فولکس واگن گلف و تی-کراس به مرحله پایانی رسیده اند. به غیر از این هیئت داوران سه نامزد نهایی در کلاس های مختلف را هم به تفکیک انتخاب کرده اند که در زیر می توانید آنها را مشاهده نمایید. گفتنی است اگر ویروس کرونا اجازه بدهد، برنده عنوان خودروی سال 2020 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی خواهد شد.

اخبار خودرو

نامزدهای بخش خودروی شهری سال

  • کیا سول برقی
  • مینی الکتریک
  • فولکس واگن تی-کراس

نامزدهای بخش خودروی لوکس سال

  • مرسدس بنز EQC
  • پورشه 911
  • پورشه تایکان

نامزدهای بخش طراحی سال

  • مزدا 3
  • پژو 208
  • پورشه تایکان

نامزدهای بخش خودروی پرفورمنس سال

  • پورشه 718 باکستر اسپایدر/کیمن GT4
  • پورشه 911
  • پورشه تایکان

سومین خبر برگزیده به همکاری پورشه با استارتاپ Kopernikus Automotive که مقر آن در برلین واقع شده، مربوط می شود. خودروساز آلمانی با کمک این استارتاپ می خواهد از تکنولوژی های رانندگی خودکار در کارخانه لودویگزوبورگ بهره ببرد. در راهکار ابداعی، یک تبلت به اپراتورهای پورشه داده می شود تا آنها از طریق آن بتوانند خودروهای موجود را از پارکینگ کارگاه ها به سکوی بارگیری یا قسمت های دیگر هدایت کنند. به منظور حصول اطمینان و رعایت نکات ایمنی، علاوه بر خودروها محل تردد نیز به سنسورهایی مجهز شده است. پورشه اعتقاد دارد استفاده از این تکنولوژی در انبارها، بنادر یا پارکینگ ها باعث صرفه جویی در هزینه و تسریع در امور می شود.

اخبار خودرو

دستیابی تسلا به رکورد تولید یک میلیون خودرو، چهارمین خبر جالبی است که باید به آن اشاره کرد. با این دستاورد، تسلا اولین خودروسازی محسوب می شود که توانسته یک میلیون اتومبیل الکتریکی تولید کند. کراس اوور جدید مدل Y که از خطوط تولید گیگافکتوری نوادا خارج شده، تسلا را به این رکورد رسانده است. بد نیست بدانید طبق آمار تا اکتبر 2019 تسلا موفق به ساخت 807,954 خودرو شده بود.

پنجمین خبر انتخابی به فولکس واگن و اعطای پاداش 5,600 دلاری به کارکنان این کمپانی مرتبط است. خودروساز آلمانی از آنجایی که سال 2019 را با رشد فروش 2.6 درصدی پشت سر گذاشته، تصمیم گرفته با اختصاص این پاداش از تلاش های کارمندان خود تقدیر کند. آقای هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن به تمجید از تمامی کارکنان پرداخته و گفته آنها عملکرد تیمی قدرتمندی را در سال 2019 به نمایش گذاشتند. بر اساس آمار 363,322 دستگاه از محصولات فولکس واگن در ایالات متحده به فروش رسیده است. با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، مدیران این شرکت برای امسال دوران سخت و چالش برانگیزی را پیش بینی کرده اند.

ششمین خبر برگزیده این مطلب به روش بازاریابی عجیب یکی از نمایندگی های لکسس در تگزاس اختصاص یافته است. این نمایندگی با پیدا کردن آدرس محل سکونت دارندگان مدل های مختلف تسلا و ارسال تراکت از آنها درخواست کرده تا اتومبیل خود را با یکی از محصولات لکسس عوض کنند!

برای ترغیب مشتریان این نمایندگی به فاکتورهایی مثل شبکه محلی گسترده، عدم تاخیر در تامین قطعات، نبود نگرانی نسبت به مسافت قابل پیمایش، خرید خودروی تسلا با بالاترین قیمت و 1000 دلار تخفیف بیشتر اشاره کرده است.

استفاده از این روش بازاریابی جای سوال زیادی دارد، زیرا در حالی که محبوبیت اتومبیل های الکتریکی – به ویژه تولیدات تسلا – روز به روز بیشتر می شود، نمایندگی مذکور از مالکین چنین مدل هایی می خواهد با فروش آنها یکی از خودروهای بنزینی یا در نهایت هیبریدی لکسس را خریداری کنند!

هفتمین و آخرین خبر انتخابی به کانسپت جدید Apex AP-0 تعلق دارد. این کانسپت از پیشرانه ای تمام الکتریکی سود برده و پیش نمایشی از یک مدل تولیدی در سال 2022 را ارایه می کند. از لحاظ طراحی مفهومی Apex AP-0 حرف های فراوانی برای گفتن دارد، طوری که هنگام توقف نیز مدلی سریع و قدرتمند دیده می شود.

نیروبخش جدیدترین مفهومی برقی پیشرانه ای به قدرت 650 اسب بخار است. این پیشرانه چرخ های عقب را به حرکت وادار نموده و در عرض 2.3 ثانیه سرعت خودرو را به صد کیلومتر در ساعت می رساند. در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم، Apex AP-0 توانایی دستیابی به نهایت سرعت 306 کیلومتر در ساعت را دارد. وظیفه تامین انرژی این اتومبیل 1200 کیلوگرمی بر عهده پک باتری 90 کیلووات ساعتی گذاشته شده است. سازنده ادعا می کند با تکیه بر این باتری و مطابق با استاندارد WLTP امکان پیمایش مسافت 515 کیلومتری با یک بار شارژ وجود دارد؛ همچنین به لطف پشتیبانی از شارژ سریع، تا 80 درصد از ظرفیت باتری در عرض تنها 15 دقیقه پر می شود.

از جمله قابلیت ها و ویژگی های Apex AP-0 باید به مواردی همانند نمایشگر مبتنی بر واقعیت افزوده هولوگرافیک، سنسورهای پیشرفته لایدار، سیستم تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه سواران و فناوری خودران سطح 3 که به سطح 4 قابل ارتقا است، اشاره کنیم. برای نسخه تولیدی این خودرو قیمتی برابر با 150 هزار پوند تعیین شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار