کد خبر: ۲۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 15
آیا قصد خرید یک لپ تاپ جدید را دارید؟ آیا به برای هزینه پرداختی خود ارزش زیادی قائل هستید؟ پس این مطلب را مطالعه کنید؛ لپ تاپ‌های جدید به زودی در بازارهای جهانی خواهند بود.
به گزارش آی تابناک : آیا قصد خرید یک لپ تاپ جدید را دارید؟ آیا به برای هزینه پرداختی خود ارزش زیادی قائل هستید؟ پس این مطلب را مطالعه کنید؛ لپ تاپ‌های جدید به زودی در بازارهای جهانی خواهند بود.

پس از معرفی پردازنده‌های Intel Comet Lake-H و AMD Ryzen 4000 در کلاس نوت بوک که در CES 2020 صورت گرفت، تاریخ دقیق عرضه آنها در هاله‌ای از ابهام باقی ماند. در واقع سوال اصلی این بود که لپ تاپ‌های جدید با پردازنده های تازه وارد AMD و Intel چه زمانی وارد بازار خواهند شد؟

از سوی دیگر، «انویدیا» نیز دست به کار شده و نسل جدید کارت‌های گرافیک کلاس لپ تاپ خود را در چندین مدل آماده ورود به بازار کرد. به جرات می توان گفت که این برای اولین بار است سه پلتفرم در بخش لپ تاپ به صورت همزمان وارد بازار شده و این به معنی یک تغییر بزرگ برای دنیای لپ تاپ‌ها خواهد بود. طی آخرین اخبار، مطلع شده ایم که لپ تاپ‌های جدید با پردازنده‌های Intel Comet Lake-H و کارت‌های گرافیک جدید NVIDIA، تا تاریخ 15 آوریل (27 فروردین 99) روانه بازارهای جهانی خواهند شد.

00LAP-1.jpg

از آنجایی که عرضه لپ تاپ‌هایی با ترکیب کارت‌های گرافیک جدید انویدیا و پردازنده‌های کامت لیک همزمان با عرضه لپ تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌های AMD Ryzen 4000 خواهد بود، پس می توان گفت که لپ تاپ‌های مبتنی بر این تراشه‌ها نیز در تاریخی مشابه و در یک بازه زمانی معرفی می شوند. لپ تاپ‌های مبتی بر پردازنده‌های AMD Ryzen 4000 شامل مدل‌های گیمینگ، الترابوک و میان رده و اقتصادی خواهند بود.

با این وجود پردازنده‌های Comet Lake-H عمدتا برای لپ تاپ‌های مخصوص بازی توسعه یافته و پردازنده‌های نسل دهم Ice Lake این شرکت که هم اینک در بازار حضور دارند، برای لپ تاپ‌های میان رده، الترابوک و الترابوک های کاربردی و گران قیمت طراحی شده اند. با وجود افزایش قیمت چشمگیر لپ تاپ در هفته های اخیر، توصیه می کنیم که اگر عجله ندارید، منتظر مدل‌های جدید تا اواخر فروردین ماه سال آتی بمانید.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار