کد خبر: ۲۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 09
شاید اولین ویژگی برای خرید هر گوشی هوشمند که بسیاری از ما آن را در نظر می‌‎گیریم قیمت دستگاه باشد. در حال حاضر سامسونگ در رده گوشی‌های با فرم فاکتور خود گوشی گلکسی اس 20 اولترا 5G را با بالاترین قیمت ممکن و در حدود 1400 دلار به فروش می‌رساند ولی به واقع قیمت تمام شده این گوشی باری خود شرکت چقدر است؟
به گزارش آی تابناک : شاید اولین ویژگی برای خرید هر گوشی هوشمند که بسیاری از ما آن را در نظر می‌گیریم قیمت دستگاه باشد. در حال حاضر سامسونگ در رده گوشی‌های با فرم فاکتور خود گوشی گلکسی اس 20 اولترا 5G را با بالاترین قیمت ممکن و در حدود 1400 دلار به فروش می‌رساند ولی به واقع قیمت تمام شده این گوشی باری خود شرکت چقدر است؟

وقتی صحبت از گوشی‌های پرچمدار و آن هم از برندهای غیرچینی می‌شود بالای محدوده قیمت بالای 700 دلار را در نظر داشته باشیم. اما اگر بتوان بین این گوشی‌ها نیز گوشی گران‌قیمت‌تر و به اصطلاح لاکچری را مثال زد، شاید هیچ گزینه‌ای در حال حاضر نتواند رقیب برچسب قیمتی 1400 دلاری این Galaxy S20 Ultra 5G سامسونگ شود.

کمتر از یک ماه پیش سامسونگ سری گوشی‌های گلکسی اس 20 را معرفی کرد که به صورت معمول قیمت آنها بیشتر از پرچمداران نسل قبل است ولی همانطور که گفتیم اگر برای شما پول اهمیت زیادی نداشته باشد هم آیا می‌توانید هزینه گزاف 1400 دلاری را برای گوشی که شاید نتوان از همه امکاناتش استفاده کرد بپذیرید؟ شاید اولین سوالی که از خودتان می‌پرسید این باشد که مگر این گوشی از چه ساخته شده که تا این حد گران است؟

به تازگی وبسایت TechInsinghts که در زمینه جداسازی و بررسی سخت‌افزار دستگاه‌های هوشمند مانند گوشی‌های تلفن همراه و ابزارهای دیگر فعالیت می‌کند اقدام به بررسی قیمت قطعات تشکیل دهنده این دستگاه نموده است.

در بررسی‌های این وبسایت اینطور تخمین زده شده که تولید این گوشی با احتساب قطعات، قالب، نمایشگر، دوربین، مودم و قسمت‌های دیگر باید هزینه‌ای در حدود 528.50 دلار برای سامسونگ در پی داشته باشد.

S20ULTRA-PARTS.jpg

گران‌قیمت‌ترین بخش‌های این گوشی شامل تراشه پردازشی و مودم، ماژول دوربین، نمایشگر، سنسورها و تراشه‌های حافظه هستند که با این قیمت چیزی در حدود 38 درصد از برچسب قیمت دستگاه را تشکیل می‌دهند.

شاید این ادعا را داشته باشید که همه هزینه یک دستگاه قطعات آن نیست و هزینه توزیع، تبلیغات، بسته بندی و برخی هزینه‌های جانبی را نیز باید در نظر گرفت. به صورت کلی این هزینه‌ها، بسته به نوع دستگاه ممکن است بین 10-20 درصد قیمت دستگاه باشد که در این صورت باید هزینه تمام شده هر گوشی با احتساب جمیع موارد دیگر را برای گلکسی اس 20 اولترا مبلغی در حدود 48 تا 58 درصد قیمت فروش آن در نظر بگیریم.

با این اوصاف و با تخمینی دیگر باید گفت که سامسونگ می‌تواند تنها از فروش هر دستگاه گلکسی اس 20 اولترا 5G مبلغی در حدود 550 دلار سودآوری داشته باشد.

به عنوان یک مثال دیگر در این زمینه می‌توانیم به تحقیق اخیر این وبسایت در خصوص قیمت تمام شده نسخه 512 گیگابایتی گوشی آیفون 11 پرو مکسنیز اشاره کنیم که در بازار با قیمت 1،449 دلار به فروش می‌رسد ولی طبق  بررسی‌های این سایت هزینه قطعات و بسته‌بندی آن 490 دلار براورد شده است؛ چیزی در حدود یک سوم قیمت تمام شده دستگاه!

به هر حال باید گفت تولید محصولات بسیار گران‌قیمت از سوی شرکت‌ها یک سیاست قدیمی است. در واقع شرکت‌ها با برچسب بالای قیمتی علاوه بر سودآوری بیشتر (به شرکت سیاست عرضه و بازاریابی خوب) می‌توانند کلاس کاری خود را نیز بسیار بالا ببرند. اگرچه شرکت‌های چینی طی سالیان گذشته نشان داده‌اند شاید همواره خرید گران‌قیمت‌ترین گوشی، بهترین را برای شما به ارمغان نیاورد.





منبع : شهر سخت افزار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار