کد خبر: ۲۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 04
با وجود خبر و مقایسه‌های زیادی که درباره سامسونگ گلکسی اس 20 الترا وجود دارد نباید دو دستگاه دیگر این سری، گلکسی اس 20 و گلکسی اس 20 پلاس را فراموش کرد.
به گزارش آی تابناک : با وجود خبر و مقایسه‌های زیادی که درباره سامسونگ گلکسی اس 20 الترا وجود دارد نباید دو دستگاه دیگر این سری، گلکسی اس 20 و گلکسی اس 20 پلاس را فراموش کرد. هر دو دستگاه با وجود داشتن مشخصات و دوربین فوق‌العاده خود، از قیمت پایینتری برای خرید نسبت به گلکسی اس 20 الترا برخوردار هستند و کاربران زیادی منتظر مقایسه دوربین گلکسی اس 20 الترا و گلکسی اس 20 پلاس بوده‌اند تا تفاوت میان هر دو دستگاه و همچنین ارزش هزینه بالاتر برای دریافت چینش دوربین بهتر را، به درستی درک نمایند.

سامسونگ برخلاف گلکسی اس 20 الترا از ترکیب دوربین و سنسور دیگری برای گلکسی اس 20 پلاس استفاده کرده است و با توجه به استفاده چندین ساله سامسونگ از تکنولوژی‌های استفاده شده در گلکسی اس 20 پلاس شاهد بلوغ کامل این مورد بوده‌ایم. اما این موضوع برای گلکسی اس 20 الترا به طور کامل فرق می‌کند و این برای اولین بار است که سامسونگ دست به استفاده از دوربینی با سنسور 108 مگاپیکسلی با بزرگترین سایز موجود در تلفن‌های همراه زده است و همین موضوع نیز باعث ایجاد مشکلات کوچک و بزرگی برای دوربین گلکسی اس 20 الترا شده است.

مشکلات سنسور 108 مگاپیکسلی Galaxy S20 Ultra

یکی از مشکلاتی که اخیرا کاربران زیادی از جمله MKBHD به آن اشاره کرده‌اند، سرعت پایین فوکوس در این سنسور است که در کنار دستگاه‌های دیگر مثل گلکسی اس 20 پلاس و آیفون 11 پرو می‌توان این موضوع را به راحتی احساس نمود. همچنین برخلاف نسل پیش، خبری از قابلیت تنظیم دریچه دیافراگم در سری Galaxy S20 نیست و سامسونگ این قابلیت را از این سری حذف نموده است که باعث شده است تا کار برای گلکسی اس 20 الترا مقداری سخت‌تر شود. به دلیل ثابت بودن دریچه دیافراگم F1.8 این دستگاه و اولیه بودن این طرح برای پرچمداران سامسونگ، گلکسی اس 20 الترا به غیر از داشتن مشکلاتی در خصوص فوکوس سریع، مشکلاتی در مورد بلور سوژه‌ها نیز دارد.

همانطور که می‌دانید هرچه قدر سنسور استفاده شده در تلفن همراه بزرگتر باشد، شاهد بلور طبیعی تصاویر بدون نیاز به رفتن به حالت Live Focus یا پرتره داریم. این موضوع یکی از مواردی است که کمپانی‌های تولید کننده سنسور دوربین موبایل و حتی کمپانی‌های تولید کننده تلفن همراه چند وقتی است که سعی در بهبود آن دارند و همین موضوع باعث شده است که شاهد حضور دوباره برآمدگی دوربین تلفن‌های همراه باشیم.

64 مگاپیکسل یا 48 مگاپیکسل؟
دوربین گلکسی اس 20 الترا و گلکسی اس 20 پلاس

برخلاف استفاده سامسونگ از سنسور 64 مگاپیکسلی برای دوربین تل فوتو گلکسی اس 20 پلاس، با توجه به قفل بودن زوم آن بر روی زوم 3 برابر، قادر به دریافت نتایج جذابی از این دوربین نخواهیم بود و همین موضوع باعث شده است که گلکسی اس 20 الترا با وجود داشتن سنسوری با رزولوشن پایین‌تر 48 مگاپیکسلی، قادر باشد تصاویر شفاف‌تری را به دلیل قفل بودن زوم آن بر روی 5X تصاویر شفاف‌تری را به ثبت برساند. اما تمام این موارد در بخش ضبط ویدیو کاملا فرق خواهد کرد و شاهد عملکرد بهتر Galaxy S20 Plus در ثبت جزئیات در شرایط نوری کم هستیم.

با وجود تمام این موارد سامسونگ خبر از بروزرسانی نزدیک گلکسی اس 20 الترا برای بهبود وضعیت دوربین آن داده است و به احتمال زیاد با ارائه این بروزرسانی شاهد بهبود عملکرد دوربین دستگاه در زمان ثبت تصاویر با بلور طبیعی و خارج نشدن تصاویر از فوکوس باشیم. همچنین در بخش فوکوس سریع و حتی ضبط ویدیو در برخی از مواقع Galaxy S20 Ultra مشکلاتی در خصوص خارج شدن سوژه از فوکوس را تجربه می‌کند که همه و همه با ارائه بروزرسانی طبق گفته سامسونگ رفع خواهند شد.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار