کد خبر: ۲۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 03
اپل توافق کرده برای تسویه یک شکایت گروهی مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار غرامت بپردازد. این شکایت مربوط به آیفون هایی بود که اپل به طور عمد سیستم عامل آنها را کند کرده بود.
به گزارش آی تابناک : اپل توافق کرده برای تسویه یک شکایت گروهی ۵۰۰ میلیون دلار غرامت بپردازد. این شکایت به دلیل کند کردن سیستم عامل iOS آیفون‌های قدیمی بود تا مشتریان اپل مجبور شوند نسخه‌های جدیدتر را بخرند.

پس از فاش شدن این امر در سال ۲۰۱۷ میلادی اپل با انتقادات و البته شکایات مختلفی از سوی کاربران روبرو شد. در آن زمان اپل برای عدم شفافیت در این باره از کاربران خود عذرخواهی کرد، نرم افزارش را آپدیت و همچنین جایگزینی برای باتری دستگاه‌های قدیمی تر ارائه کرد.

این شرکت ادعا می‌کرد کند کردن سیستم عامل آیفون برای محافظت از دستگاه‌ها و جلوگیری از خاموش شدن آنها حین انجام فعالیت‌های مختلف به دلیل قدیمی شدن باتری بوده است.

اما منتقدان اپل را متهم کردند به طور مخفیانه افراد را مجبور می‌کند تا موبایل‌هایشان را ارتقا دهند و به این ترتیب به سود خود بیفزاید.

طبق قرارداد تسویه میان اپل و شاکیانش، این شرکت باید به ازای هر آیفون ۲۵ دلار به کاربران بپردازد.

البته این رقم با توجه به دستگاه‌هایی که شایسته دریافت غرامت هستند، تغییر می‌کند. این غرامت شامل افرادی است که در آمریکا صاحب آیفون ۶، ۶ پلاس، ۶S و ۶S پلاس یا SE با سیستم عامل iOS.۱۲.۲.۱ بودند. علاوه بر آن صاحبان آیفون ۷ و ۷پ لاس با سیستم عامل iOS۱۱.۲ که قبل از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ این دستگاه‌ها را خریده اند نیز شایسته دریافت غرامت هستند.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار