کد خبر: ۲۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 02
اگر به بازار بورس جهانی نگاهی بیندازید، می‌بینید که برا هفتمین روز متوالی، تمامی سهم‌ها با افت شدیدی مواجه شده‌اند. در این بین اما میلیونر‌ها و میلیاردرها نسبت به افراد عادی بیشترین ضرر را دیده‌اند.
به گزارش آی تابناک : اگر به بازار بورس جهانی نگاهی بیندازید، می‌بینید که برا هفتمین روز متوالی، تمامی سهم‌ها با افت شدیدی مواجه شده‌اند. در این بین اما میلیونر‌ها و میلیاردرها نسبت به افراد عادی بیشترین ضرر را دیده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا از تاثیرات ویروس کرونا بر ثروت چند تن از ثروتمندترین افراد این کره خاکی پرده برداریم.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که ۵۰۰ شخص ثروتمند کره زمین در این ۷ روز نزدیک ۱۳۹ میلیارد دلار متحمل ضرر و زیان شده‌اند. همچنین این وب سایت گزارش می‌دهد که ثروت کلی این ۵۰۰ نفر نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد افت داشته است. شاید بتواند گفت بیشترین ضرر ویروس کرونا به شهروندان چینی رسیده است، اما از منظر اقتصادی اگر نگاه کنیم، کل جامعه جهانی دچار یک بحران شده‌اند.

ویروس کرونا

برای مثال ثروتمند فرانسوی برنار آرنو که ریاست گروه LVMH را بر عهده دارد، طی یک روز ۴.۸ میلیارد دلار ضرر خورد و در روز بعد نیز ۱.۵ میلیارد دیگر از ثروتش کم شد. در ادامه ۹۰۰ میلیون دلار به ثروت او افزوده شد، ولی او دوباره ۲.۷ میلیارد دلار دیگر نیز از دست داد تا اکنون ثروتی معادل ۴۶.۲ میلیارد دلار داشته باشد. مری هانبری، خبرنگار بیزینس اینسایدر پیش از این نیز به بلومبرگ اعلام کرده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، ممکن است فروش محصولات لاکچری تا ۴۳ میلیارد دلار کاهش داشته باشد.

جف بزوس خودمان نیز در رده‌بندی ضرر و زیان‌های هفته گذشته در مقام دوم ایستاده و بیش از ۱۰ میلیارد دلار از دست داده است. با این حال به نظر می‌رسد که افرادی با ثروتی بین یک الی ۵ میلیون دلار، ضرر کمتری نسبت به افرادی با ثروت بالای ۳۰ میلیون دلار دیده‌اند؛ این قضیه سناریو خطر و پاداش را توضیح می‌دهد. در هر صورت، تاثیرات ویروس کرونا یکی پس از دیگری نمایان می‌شوند و این ویروس که تاکنون جان ۲۹۷۹ نفر را گرفته و نزدیک به ۸۷ هزار نفر را نیز آلوده کرده، هیچ نشانه‌‌ای امیدوار کننده‌ای از خود نشان نمی‌دهد؛ نه برای مردم عادی و نه برای ثروتمندان.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار