کد خبر: ۲۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 27
بزرگ ترین خودرو برقی حال حاضر جهان که یک کامیون معدن ۴۵ تنی با لقب eDumper است، شاید مجبور باشد به زودی تاج و تخت خود را واگذار کند. یک نورسیده هیبریدی که نیروی پیشرانه آن با الکتریسیته و سوخت هیدروژنی تولید می شود، در آستانه ربودن عنوان بزرگ ترین کامیون الکتریکی مخصوص کار معدن در جهان است.
به گزارش آی تابناک : بزرگ ترین خودرو برقی حال حاضر جهان که یک کامیون معدن ۴۵ تنی با لقب eDumper است، شاید مجبور باشد به زودی تاج و تخت خود را واگذار کند. یک نورسیده هیبریدی که نیروی پیشرانه آن با الکتریسیته و سوخت هیدروژنی تولید می شود، در آستانه ربودن عنوان بزرگ ترین کامیون الکتریکی مخصوص کار معدن در جهان است. این کامیون با عنوان «Fuel Cell Electric Vehicle» اواخر سال جاری تست های اولیه خود را در عملیات استخراج فلزات معادن متعلق به Mogalakwena platinum group در آفریقای جنوبی طی خواهد کرد.

بزرگ ترین خودرو برقی حال حاضر جهان که یک کامیون معدن 45 تنی با لقب eDumper است، شاید مجبور باشد به زودی تاج و تخت خود را واگذار کند.

کمپانی Anglo American به عنوان سازنده این کامیون که در لندن مستقر است در حال توسعه هیولای ماشین ها با وزن ۲۹۰ تن برای کارکرد طولانی و مداوم در صنعت معدن است. تا سال ۲۰۳۰، این کمپانی قصد  دارد که انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. کارهای مفهومی مربوط به این کامیون الکتریکی هیبریدی، جدید و غول پیکر انجام شده و اکنون کمپانی Williams Advanced Engineering که آن هم در بریتانیا مستقر است، در حال حیات بخشیدن به این کامیون با سیستم باتری اختصاصی ولتاژ بالاست که کار روی آن آغاز شده است. هدف جایگزین کردن موتور دیزلی این کامیون با یک باتری یونی-لیتیومی ماژولار با قدرت بالا و تغییریافته است.

بزرگ ترین خودرو برقی حال حاضر جهان که یک کامیون معدن 45 تنی با لقب eDumper است، شاید مجبور باشد به زودی تاج و تخت خود را واگذار کند.

کریگ ویلسون، مدیر کمپانی Williams Advanced Engineering در این باره چنین گفته است: «خرسندیم که در این پروژه نوآورانه و هیجان انگیز مشارکت داریم که قابلیت توسعه تکنولوژی باتری ها از دنیای خودرو و موتورهای ورزشی به ابزارهای صنعتی با وظیفه سنگین را نشان می دهد». در حالی که کامیون eDumper- که به عنوان ابزاری برای انتقال سنگ آهک و سنگ مرمر از اطراف کوهستان های سوییس به کار گرفته می شود- به طور کامل بر الکتریسیته و فیزیک خالص برای تامین نیروی خود متکی است، کامیون Anglo American یک سیستم تامین انرژی هیبریدی خواهد داشت که همزمان از باتری لیتیومی-یونی و ماژول سلولی سوخت هیدروژنی استفاده می کند.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار