کد خبر: ۲۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 27
هیئت ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا (NTSB) ضمن انتقاد شدید از تسلا به دلیل عدم رعایت موارد امنیتی در تصادف مرگبار سال 2018، رویکرد رگولاتورهای آمریکایی در نظارت بر سیستم های کمک راننده را «گمراه کننده» خواند.
به گزارش آی تابناک : هیئت ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا (NTSB) ضمن انتقاد شدید از تسلا به دلیل عدم رعایت موارد امنیتی درتصادف مرگبار سال 2018 رویکرد رگولاتورهای آمریکایی در نظارت بر سیستم های کمک راننده را «گمراه کننده» خواند.

اعضای هیئت ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا، طراحی سامانه کمک رانندگی نیمه خودران تسلا را زیر سوال برده و سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه های ملی (NHTSA) را به خاطر «رویکرد خنثی» در قانونمندسازی این سیستم های محبوب متهم کردند.

به گفته هیئت مذکور، سازمان NHTSA رویکردی غیر قانونمند در قبال امنیت خودروهای نیمه خودران در پیش گرفته و باید با ارزیابی دقیق سیستم «اتوپایلوت» (Autopilot) تسلا، از نبود ریسک های امنیتی غیر معقول در آن اطمینان حاصل کند.

اعضای هیئت یاد شده اپل و دیگر سازندگان تلفن هوشمند را به دلیل پرت کرن حواس راننده متهم کردند. این هیئت از سازمان ایمنى و بهداشت شغلى آمریکا (OSHA) درخواست کرد تا علیه شرکت هایی که اقدامات لازم را برای پرت نشدن حواس راننده انجام نمی دهند، وارد عمل شود.

در تصادف مرگبار سال 2018 که عواقب وسیعی برای تسلا داشت، راننده پس از فعال کردن اتوپایلوت سرگرم بازی کردن با گوشی شد. «Robert Sumwalt» رئیس NTSB می گوید این موضوع نشان می دهد خودروهای نیمه خودران می توانند اعتماد به نفس کاذب در رانندگان ایجاد کنند. علاوه بر این تلفن های هوشمند نیز آنقدر معتاد کننده شده اند که رانندگان حاضر نیستند حتی حین رانندگی آنها را کنار بگذارند.

علت احتمالی این تصادف، تغییر مسیر خودرو توسط اتوپایلوت و عدم توانایی راننده در تصحیح فرمان به علت سرگرم بودن با گوشی و اعتماد به این سامانه عنوان شده است. «Sumwalt» یکی دیگر از مشکلات سامانه اتوپایلوت را امکان برداشتن دست ها از روی فرمان تحت شرایط خاص تا حداکثر سه دقیقه پس از فعال شدن عنوان کرد.

«Bruce Landsberg»، نایب رئیس NTSB نیز سامانه اتوپایلوت تسلا را به شدت ناقص خواند و به تصادفات متعدد خودروهای این شرکت در گذشته اشاره کرد.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار