کد خبر: ۲۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 27
ماه آینده قرار است که مزایده ای برای حراج برخی از یادگاری های استیو جابز از جمله پاوربوک امضا شده توسط او و یک دستگاه اپل کامپیوتر 1 اصل برگزار شود.
به گزارش آی تابناک : در حراجی تازه ای که قرار است ماه آینده و با نام مزایده استیو جابز برگزار شود گنجینه ای از اقلام مرتبط با این شخصیت به مزایده گذاشته خواهند شد. در این مزایده که توسط موسسه RR Auctions کلید خورده بسیاری از محصولات مرتبط با اپل به حراج گذاشته خواهند شد که شامل یک دستگاه پاوربوک امضا شده توسط جابز، یک دستگاه اپل 1 اصل و اسناد کمیاب از اپل II می شوند که جابز آنها را امضا کرده و کلیه این اقلام متعلق به جری مانوک اولین طراح صنعتی اپل هستند.

امضای استیو جابز

براساس گزارشی که در این باره منتشر شده، باب لیوینگستون معاون اجرایی RR Auction در این باره گفته است:

از نظر مردم استیو جابز نمادی از عصر کنونی کامپیوتر است.

اقلام امضا شده توسط جابز نظیر پاوربوکی که به آن اشاره کردیم حتی بیشتر از مبلغ پایه اعلام شده ارزش دارد زیرا استیو جابز به ندرت یادگاری هایش را امضا می کرد. این اقلام نیز متعلق به جری مانوک طراح سابق اپل هستند.

لیوینگستون گفته که آیتم مورد علاقه او در مزایده پیش رو قراردادی است که در سال ۱۹۷۷ میلادی با جری مانوک امضا شده است. مانوک پدر طراحی صنعتی اپل است و این قرارداد نیز برای طراحی اپل II با او امضا شد. در آن زمان قرار بود که مانوک ۲۷۰ دلار بابت این پروژه از اپل پول بگیرد که معادل با ۱۱۵۰ دلار امروزی است. خود سند نیز شامل امضای استیو جابز است. اپل II در اصل اولین کامپیوتر اپل بود که به تولید انبوه رسید و موفقیت اپل را تضمین کرد.

کامپیوتر اپل 1 که قرار است در مزایده پیش رو به حراج گذاشته شود یکی از معدود مدل های سالم از این محصول است که در دنیا وجود دارد. در سال ۲۰۱۴ یکی از این کامپیوترها با قیمت ۹۱۰ هزار دلار توسط حراجی نیویورک سیتی به فروش رفت.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار