کد خبر: ۲۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 27
"شیمون"(Shimon) یک ربات موزیکال است که "ماریمبا" می‌نوازد، آواز می‌خواند، شعر می‌گوید و ملودی تنظیم می‌کند. این ربات در شرف عرضه اولین آلبوم خود است و می‌خواهد تور کنسرت بگذارد.
به گزارش آی تابناک : به طور کلی فرض بر این است که ربات‌ها برای کارهای دستی آماده می‌شوند، اما اخیراً به نظر می‌رسد که تلاش‌های خلاقانه‌تری برای ساخت آنها انجام می‌شود. "شیمون" یک ربات موسیقیدان است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و اکنون یاد گرفته است که ماریمبا بنوازد، آواز بخواند، برقصد، شعر بسراید و ملودی‌های خودش را بسازد و به زودی هم کنسرت خواهد گذاشت تا اولین آلبوم خود را به گوش مردم برساند.

"ماریمبا"(marimba) نوعی ساز کوبه‌ای است که با ضربه زدن با مضراب‌های مخصوص بر روی صفحات چوبیِ این ساز، صدا تولید می‌شود.

"شیمون" از چندی پیش روی نواختن ماریمبا تمرکز کرده بود و آهنگ‌های ساده را خودش ساخته است. اکنون به نظر می‌رسد که او پیشرفت کرده و نتیجه کار او در حال بیرون آمدن است. در حقیقت باید گفت که اولین تک آهنگ "شیمون" با نام "در ذهن تو"(Into Your Mind) دور از انتظار و واقعاً بسیار شنیدنی است که می‌توان آن را در فیلم انتهای خبر مشاهده کرد.

"شیمون" کار خود را به همان روشی که سایر ربات‌ها یاد می‌گیرند، با آموزش مقادیر زیادی از داده‌های نمونه انسانی آموخته است که در این مورد، بدان معناست که ۵۰ هزار متن آهنگ از موسیقی سبک جاز، پراگ راک و هیپ-هاپ را دیده است.



منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار