کد خبر: ۲۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 26
سامسونگ بلاخره از پرچمدار‌های سری S سال 2020 خود در جریان مراسم کوتاهی رونمایی کرد و هر سه دستگاه معرفی شده این کمپانی در مقایسه با نسل قبل به طور کامل ارتقا یافته بودند و خبری از بهبود جزئی همانند نسل‌های قبل نبود.
به گزارش آی تابناک : سامسونگ بلاخره از پرچمدار‌های سری S سال 2020 خود در جریان مراسم کوتاهی رونمایی کرد و هر سه دستگاه معرفی شده این کمپانی در مقایسه با نسل قبل به طور کامل ارتقا یافته بودند و خبری از بهبود جزئی همانند نسل‌های قبل نبود. آیفون 11 پرو مکس نیز هنوز با وجود ورود به سال 2020، پرچمدار اپل محسوب می‌شود و خواسته و یا نخواسته باید در مقایسه‌های مختلف شرکت داشته باشد. یکی از این تست‌های کنونی سطح اینترنت مقایسه سرعت گلکسی اس 20 الترا در مقابل آیفون 11 پرو مکس می‌باشد که توجه کاربران زیادی را به سمت خودش جذب کرده است و دلیل آن حضور پردازنده اسنپدراگون 865 بر روی این دستگاه می‌باشد.

متاسفانه هنوز خبری از عرضه عمومی گلکسی اس 20 الترا نیست و در روز ششم مارس باید منتظر ارسال این دستگاه توسط سامسونگ به بازار‌های جهانی باشیم. گلکسی اس 20 الترا در کنار گلکسی اس 20 و گلکسی اس 20 پلاس روز یازدهم فوریه به صورت رسمی توسط سامسونگ معرفی شدند. متاسفانه سامسونگ برخلاف سال‌های گذشته که وقت زیادی را بر روی هر بخش دستگاه می‌گذاشت امسال اینکار را انجام نداد و یکی از مسائل مهم در این خصوص را می‌توان مرتبط بودن کوتاه بودن مراسم به دلیل کرونا ویروس دانست.

به طور کلی گلکسی اس 20 الترا با مشخصات فوق‌العاده رونمایی شد و می‌توان این دستگاه را یک غول تمام عیار برای رقابت با تمام پرچمدار‌های سال 2020 دانست. استفاده سامسونگ از پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 865 باعث شده است تا این دستگاه نسبت به نسل گذشته خود از سرعت پردازش بالاتری برخوردار باشد و یکی از مهم‌ترین بهبود‌های اسنپدارگون 865 نسبت به اسنپدراگون 855 و 855 پلاس، عملکرد عالی دوربین در زمینه جابجایی بین لنز و سنسور‌های مختلف است و دیگر شاهد جابجایی شوک برانگیز لنز‌ها نیستیم و این کار به نرمی انجام خواهد شد.

پردازنده اسنپدراگون 865

در کنار پردازنده اسنپدراگون 865، سامسونگ از 12 گیگابایت رم برای نسخه پایه گلکسی اس 20 الترا استفاده کرده است تا تا 16 گیگابایت رم بسته به نیاز کاربر قابل انتخاب است. حافظه داخلی این دستگاه نیز همچنین به ترتیب برای نسخه 12 گیگابایت رم، 128 و 256 گیگابایت و برای نسخه 16 گیگابایتی، 512 گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد و هر سه نسخه گفته شده از حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 استفاده کرده‌اند.

پردازنده اسنپدراگون 865 درحال حاضر پرچمدار کمپانی کوالکام می‌باشد و این پردازنده از هسته‌های ترکیبی زیادی تشکیل شده است. یک هسته با سرعت پردازشی 2.84 گیگاهرتز و نوع هسته Kryo 585 مسئول بخش پرکار پردازنده است. همچنین سه هسته با سرعت 2.42 گیگاهرتز نیز برای بخش کار‌های سنگین استفاده خواهند شد که معماری آن‌ها همانند تک هسته‌ای، Kryo 585 می‌باشد. در کنار 4 هسته گفته شده، 4 هسته دیگر نیز با سرعت 1.8 گیگاهرتز و معماری Kryo 585 مسئول پردازش‌های سبک و نیمه سنگین می‌باشند. تمام هسته‌های گفته شده اسنپدراگون 865 را تبدیل به یک غول در بخش پردازشی کرده است.

صفحه نمایش گلکسی اس 20 الترا یک صفحه نمایش Dynamic AMOLED می‌باشد که از نرخ بروزرسانی 120 هرتزی در حالت FHD برخوردار است. همچنین سامسونگ برای روان‌تر کردن دستگاه از نرخ لمس 240 هرتز نیز استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده است که صفحه نمایش گلکسی اس 20 الترا در زیر دستان شما پرواز کند.

آیفون 11 پرو مکس
در مقابل آیفون 11 پرو مکس …

گلکسی اس 20 الترا در مقابل آیفون 11 پرو قرار داد پس خوب است تا نگاهی به مشخصات پرچمدار اپل نیز داشته باشیم. آیفون 11 پرو مکس از پردازنده 7 نانومتری Apple A13 Bionic استفاده می‌کند. این پردازنده برخلاف پردازنده اسنپدراگون 865، بجای استفاده از 8 هسته از 6 هسته پردازشی استفاده کرده است که به ترتیب 2 هسته با سرعت 2.65 گیگاهرتز برای بخش Lightning و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز برای بخش Thunder می‌باشد.

برخلاف سامسونگ، خبری از نرخ لمس 240 هرتزی برای این دستگاه نیست و اپل از همان نرخ لمس 120 هرتز برای این دستگاه نیز استفاده کرده است که در زمان رونمایی از آیفون 11 پرو مکس یک مزیت کامل نسبت به دیگر تلفن‌های اندرویدی برای اپل به حساب می‌آمد. در کنار این مورد اپل از صفحه نمایش Super Retina XDR OLED برای این دستگاه استفاده کرده است که نرخ بروزرسانی 60 هرتزی را با خود همراه دارد.

با توجه به موارد گفته شده باید شاهد عملکرد قدرتمند گلکسی اس 20 الترا در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس به دلیل پردازنده بهتر و مقدار رم بیشتر باشیم اما این مورد را فراموش نکنید که هر دو دستگاه از دو اکوسیستم جدا استفاده می‌کنند و بهینه سازی‌های اپل در خصوص مدیریت رم iOS طی چند وقت اخیر بسیار بهبود یافته است. در خصوص گلکسی اس 20 الترا نیز شاهد حضور اندروید 10 در کنار نسخه دوم رابط کاربری One UI سامسونگ هستیم.

در ویدیو امروز نیز شاهد این موضوع خواهیم بود اما باید به این موضوع اشاره کنیم که تمام این موارد به خریدار بستگی دارد و ممکن است شخصی حتی با وجود عملکرد خوب گلکسی اس 20 الترا در زمینه دوربین، خرید آیفون 11 پرو مکس برای عکاسی را ترجیح دهد. این مورد در خصوص سرعت پردازشی گلکسی اس 20 الترا در مقابل آیفون 11 پرو مکس نیز صدق خواهد کرد.

EveryThingApplePro یکی از افراد مورد تایید در یوتیوب است که به مقایسه و بررسی تلفن‌های هوشمند می‌پردازد و بعد از تست دوربین گلکسی اس 20 الترا و آیفون 11 پرومکس اینبار به سراغ مقایسه سرعت پردازشی هر دو دستگاه آمده است. EAP در اولین مرحله بدون نیاز به لمس همزمان برنامه‌ها به سبک قدیمی شروع به باز کردن برنامه‌ها کرده است و همانطور که مشخص است آیفون 11 پرو مکس به دلیل بهینه سازی‌های سیستم عامل iOS برنامه‌ها و خروجی‌های مورد نیاز برای برنامه‌هایی مثل Photoshop را سریع‌تر انجام می‌دهد. البته این مورد را می‌توان به پای پردازنده بهینه این دستگاه نیز گذاشت و اپل همیشه در زمینه دریافت خروجی از برنامه‌های مختلف بهترین عملکرد را در بین دستگاه‌های اندرویدی داشته است. و این مورد اینگونه تا تمام شدن مرحله اول ادامه خواهد داشت و بعد از آن شاهد مراحل بعدی خواهیم بود.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار