کد خبر: ۲۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 26
احتمالاً برخی از شما گوشی‌های اندرویدی را به خاطر می‌آورید که به باتری قابل تعویض مجهز بودند. حالا دیگر تقریباً هیچ گوشی با باتری قابل جداسازی یافت نمی‌شود. خبر خوب اینکه ممکن است اتحادیه اروپا در آینده نزدیک سازندگان موبایل را ملزم کند باتری گوشی‌ها به آسانی قابل تعویض باشند.
به گزارش آی تابناک : احتمالاً برخی از شما گوشی‌های اندرویدی را به خاطر می‌آورید که به باتری قابل تعویض مجهز بودند. حالا دیگر تقریباً هیچ گوشی با باتری قابل جداسازی یافت نمی‌شود. خبر خوب اینکه ممکن است اتحادیه اروپا در آینده نزدیک سازندگان موبایل را ملزم کند باتری گوشی‌ها به آسانی قابل تعویض باشند.

یک وب سایت مالی آلمانی به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا تلاش می‌کند سازندگان موبایل را ملزم به استفاده از باتری قابل تعویض کند تا از این طریق بتواند از ضایعات الکترونیکی بکاهد. در صورتی که کاربر قادر باشد به آسانی باتری کهنه دستگاه خود را با یک باتری نو تعویض کند، ممکن است بیش از 2 سال از آن استفاده کند. این در حالی است که باتری‌های فعلی اغلب با گذشت دو سال دچار تنزل شدید کارایی می‌شوند و به همین دلیل کاربران یک گوشی جدید تهیه می‌کنند.

samsung-battery.png

همچنین اتحادیه اروپا در این پیش نویس پیشنهاد کرده‌اند سازندگان باید قطعات یدکی خود را به آسانی در اختیار مراکز ثالث ارائه خدمات تعمیر گوشی بگذارند.

در عین حال اتحادیه اروپا در نظر دارد مواد خام گوشی‌ها را بازیابی یابد. به همین منظور این اتحادیه بر روی یک سیستم جمع آوری کار خواهد کرد تا بازیابی گوشی‌ها، تبلت ها و شارژرها آسان‌تر شود. استفاده از جعبه‌های قابل بازیافت و دوستار محیط زیست، یکی دیگر از اهداف این طرح است که گفته می‌شود ماه آینده به طور رسمی مطرح خواهد شد.

مهم‌ترین چالش قابل جداسازی بودن باتری، حفظ طراحی باریک و جمع و جور گوشی‌ها است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار