کد خبر: ۲۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 25
یکی از موارد بسیار مهم در مورد گوشی‌های هوشمند قابلیت تعمیر پذیری است، زیرا بعضی از قطعات مانند باتری پس از مدتی باید تعویض شوند؛ به همین دلیل تعمیر پذیری بالا و امکان تعویض آسان باتری برای اکثر کاربران در اولویت قرار دارد.
به گزارش آی تابناک : یکی از موارد بسیار مهم در مورد گوشی‌های هوشمند قابلیت تعمیر پذیری است، زیرا بعضی از قطعات مانند باتری پس از مدتی باید تعویض شوند؛ به همین دلیل تعمیر پذیری بالا و امکان تعویض آسان باتری برای اکثر کاربران در اولویت قرار دارد. بر اساس بررسی‌های انجام شده، باز کردن پرچمدار گلکسی اس 20 کار چندان دشواری نیست، اما تعویض باتری آن کمی چالش انگیز است.

در روزهای گذشته شاهد انتشار ویدئوهایی از کالبدشکافی گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ بودیم که در آن به مراحل دشوار تعویض باتری دستگاه اشاره داشت. البته این موضوع چندان عجیب و دور از انتظار نیست زیرا گوشی‌های تاشو به دلیل ساختار پیچیده از تعمیر پذیری پایین‌تری به نسبت گوشی‌های هوشمند معمولی برخوردار هستند.

حال به تازگی ویدئویی منتشر شده است که در آن شاهد کالبدشکافی دقیق پرچمدار گلکسی اس 20 سامسونگ هستیم. طراحی خارجی و داخلی گلکسی اس 20 با نسخه‌های اس 20 اولترا و اس 20 پلاس تفاوت خاصی ندارد و هر سه نسخه این پرچمدار به ماژول دوربین مستطیلی مجهز شده‌اند؛ البته ماژول دوربین اس 20 اولترا به دلیل استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی کمی بزرگ‌تر است.

در نتیجه مراحل باز کردن قاب دستگاه و تعویض قطعات داخلی نسخه‌های مختلف پرچمداران گلکسی اس 20 تفاوت چندانی با یک‌دیگر ندارد. مانند سایر پرچمداران سامسونگ برای باز کردن قاب این گوشی باید از یک سشوار صنعتی برای جداسازی چسب از قاب پشتی استفاده کرد. سپس پیچ‌های تعبیه شده بر روی قسمت‌های مختلف باز می‌شود و فلت و کابل‌های اجزای مختلف جداسازی می‌شوند.

تا این لحظه تمام اجزای پرچمدار گلکسی اس 20 سامسونگ به لطف طراحی ماژولار به راحتی باز می‌شوند. اما با رسیدن به بخش آخر متوجه می‌شوید که باتری بسیار نزدیک به صفحه نمایش نصب شده است و در زمان جدا کردن آن فشار بسیار زیادی به این بخش وارد می‌شود و ممکن است که صفحه نمایش دستگاه به طور جدی آسیب ببیند.

البته سامسونگ برای تعویض باتری گلکسی اس 20 از تجهیزات ویژه‌ای استفاده می‌کند که اکثر تعمیرکاران به آن دسترسی ندارند. در نهایت به خریداران این گوشی توصیه می‌شود که در صورت نیاز به تعویض باتری، دستگاه خود را به یکی از مراکز تعمیرات رسمی سامسونگ تحویل دهند.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار