کد خبر: ۲۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 25
چند هفته‌ای است که اخبار مربوط به مقایسه قدرت دو کنسول PlayStation 5 و Xbox Series X حاکی از قدرت بالاتر کنسول PS5 در برابر رقیب است؛ در واقع می‌توان گفت که دست کم 80 درصد این اخبار که از منابع مختلف نقل شده‌اند، تأیید می‌کنند که پلی استیشن 5 از ایکس باکس آتی سریع‌تر است.
به گزارش آی تابناک : چند هفته‌ای است که اخبار مربوط به مقایسه قدرت دو کنسول PlayStation 5 و Xbox Series X حاکی از قدرت بالاتر کنسول PS5 در برابر رقیب است؛ در واقع می‌توان گفت که دست کم 80 درصد این اخبار که از منابع مختلف نقل شده‌اند، تأیید می‌کنند که پلی استیشن 5 از ایکس باکس آتی سریع‌تر است. اما در روز گذشته شاهد واکنش رسمی مایکروسافت به این اخبار بوده و حالا با اطلاعات فنی و کاملاً رسمی از Xbox Series X روبرو هستیم. با ما همراه باشید.

در روز گذشته، آقای Phil Spencer، مدیر بخش ایکس باکس کمپانی «مایکروسافت» اطلاعاتی را در زمینه کنسول نسل نهمی این شرکت منتشر کرد. این اطلاعات در حالی منتشر شد که در هفته‌های اخیر، برخی رسانه‌ها به نقل از توسعه دهنده و تسترهای بازی، اعلام کرده بودند که کنسول پلی استیشن 5 به مراتب سریع‌تر از Xbox آتی است.

آقای اسپنسر گفت: کنسول Xbox Series X از ریزمعماری RDNA2 در بخش GPU بهره می‌برد؛ این معماری هنوز در کلاس دسکتاپ خانگی معرفی نشده است. معماری بخش CPU آن نیز بر عهده ZEN2 است. وی در ادامه به صراحت اعلام کرده است که قدرت عملیات مستقیم Xbox Series X به 12 ترافلاپ می‌رسد. همچنین حالا می دانیم که ایکس باکس بعدی از فناوری سایه زنی متغیر (Variable Rate Shading (VRS)) پشتیبانی کرده و اجرای بازی‌های Ray Tracing نیز در آن قطعی است.

xbox_specs-01.jpg

ظاهراً قصد مایکروسافت از این پست خبری این است که به سونی بگوید: تو چه در چنته داری؟ اما ظاهراً مشکل سونی هیچ یک از این موارد نیست. دو فناوری دیگر که به طور رسمی از سوی مایکروسافت اعلام شده‌اند، قابلیت Quick Resume به منظور بازگشت سریع به بازی پس از مکث و خاموشی دستگاه و همچنین ویژگی دیگر موسوم به Smart Delivery است. انتظار می‌رود که Xbox Series X به طور کلی قدرتمندتر از PlayStation 5 باشد. اما آنچه که در نظر سنجی‌ها برای کاربران مهم بوده است، امکان اجرای بازی‌های قدیمی و قیمت است. در نتیجه قدرت نهایی در اولویت‌های آخر قرار گرفته است.

همچنان پیش‌بینی می‌شود که PS5 دارای قدرت پردازشی 9.5 تا 11.5 ترافلاپ باشد. اگر چه مایکروسافت به استفاده از یک درایو SSD سفارشی نیز اشاره می‌کند، اما از مدل و سرعت آن صحبتی به میان نیامده است. به نظر شما کدام کنسول برنده نهایی است؟ Xbox Series X یا PlayStation 5؟





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار