کد خبر: ۲۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 25
علیرغم عدم برگزاری نمایشگاه MWC 2020، شرکت Sony طبق برنامه‌ریزی قبل خود، امروز از پرچمدار جدیدش گوشی اکسپریا 1 II سونی رونمایی کرد. نام این گوشی اکسپریا 1 مارک 2 (Xperia One Mark Two) خوانده می‌شود.
به گزارش آی تابناک : علیرغم عدم برگزاری نمایشگاه MWC 2020، شرکت Sony طبق برنامه‌ریزی قبل خود، امروز از پرچمدار جدیدش گوشی اکسپریا 1 II سونی رونمایی کرد. نام این گوشی اکسپریا 1 مارک 2 (Xperia One Mark Two) خوانده می‌شود.

مشخصات گوشی اکسپریا 1 II سونی

نسخه به‌روزرسانی شده اکسپریا 1 دستخوش چند تغییر ارزشمند شده است و البته بخشی از ویژگی‌های قدیمی اکسپریا را نیز با خود به همراه دارد. در ادامه با هم نگاهی خواهیم انداخت به مشخصات این دستگاه. با ما همراه باشید.

طراحی

گوشی اکسپریا 1 II سونی

زبان طراحی OmniBalance دوباره به محصولات سونی بازگشته و قوانین آن در این گوشی حفظ شده است. اشکال مستطیلی، لبه‌های صاف و قاعده کلی آن برای تقارن در این گوشی نیز به چشم می‌خورد. مسطح بودن لبه‌های گوشی، تداعی کننده حس نوستالژیک است. از طرف دیگر حاشیه‌های بالا و پایین گوشی تقارن داشته و بلندگوهای استریو در آن لبه‌ها جای گرفته است. امکانی که این روزها به سختی در گوشی‌ها قابل مشاهده است.

کلید پاور در جایگاه همیشگی خود، یعنی درست وسط لبه سمت راست قرار گرفته است و خوشبختانه سنسور اثر انگشت گوشی هم با این کلید یکپارچه شده است. گوشی اکسپریا 1 II سونی در عین حال که ظاهری مدرن و جذاب دارد، شبیه به نسل‌های قدیمی‌تر محصولات سونی نیز به نظر می‌رسد.

نمایشگر

گوشی اکسپریا 1 II سونی

نمایشگر پرچمدار جدید سونی 6.5 اینچی با رزولوشن 4K و نسبت ابعاد 21.5:9 است. این نمایشگر OLED از ویدئوی HDR پشتیبانی می‌کند، اما متأسفانه خبری از نرخ نوسازی 90 یا 120 هرتز در آن نیست. با این حال، سونی از فناوری کاهش تاری خود برای شارپ کردن حرکات استفاده کرده و ادعا می‌کند که این تکنولوژی با نمایشگرهای 90 هرتز در یک سطح است. حالت اختصاصی نمایشگرهای سونی، یعنی Creator Mode نیز در این گوشی در نظر گرفته شده که رنگ‌ها را زنده‌تر و تصاویر را طبیعی‌تر نمایش خواهد داد.

دوربین

سونی برای پرچمدار جدید خود سه سنسور 12 مگاپیکسلی (اصلی عریض، فوق عریض و تله‌فوتو) و یک سنسور ToF در نظر گرفته است. سنسور ToF می‌تواند تا فاصله 5 متری اندازه سوژه‌ها، لبه‌ها، مرز میان تصاویر و جایگری آنها را تشخیص دهید. نه تنها این دوربین می‌تواند در قابلیت‌های AR بسیار دقیق عمل کند، بلکه در تار کردن پس‌زمینه تصاویر و ویدئوها نیز نقش موثری خواهد داشت.

لنزهای زایس این دستگاه دارای پوشش Zeiss T* Coating برای کاهش انعکاس و کنتراست بهتر هستند. سونی از فناوری فوکوس و نوردهی خودکار این گوشی راضی است. دوربین گوشی اکسپریا 1 II می‌تواند 60 با در ثانیه AF/AE را اندازه‌گیری کند. این قابلیت با امکان ثبت 20 تصویر پشت هم در ثانیه همراه شده که سریع‌ترین در میان گوشی‌های هوشمند است. البته قابلیت Fast Brust تنها در محیط‌های روشن که شاتر بر روی 1/60 یا سریع‎تر تنظیم شده، عمل خواهد کرد.

گوشی اکسپریا 1 II سونی

سیستم فوکوس خودکار چشم در زمان واقعی، حالا بهبود پیدا کرده و می‌تواند چشم انسان و حیوانات را دنبال کند و این در تصاویر سلفی با عملکرد سریع، تأثیر مثبتی خواهد داشت. سونی همچنین امکان متصل کردن گوشی جدید خود با دوربین‌های سری آلفا را برای استفاده از گوشی به‌صورت کنترل از راه دور و منظره‎یاب و ثبت تصویر فراهم کرده است. همچنین حالت عکاسی Pro در این گوشی بسیار شبیه به رابط کاربری دوربین‌های آلفا است.

با وجود امکان فیلمبرداری HDR برخلاف شایعات امکان فیلمبرداری 8K در این اکسپریا 1 مارک 2 در نظر گرفته نشده است. اما این گوشی می‌تواند با کیفیت 2K در نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند؛ این یعنی ثبت ویدئو صحنه آهسته با جزئیات بسیار دقیق. همچنین برنامه Cinematography Pro امکان ضبط ویدئوی 4K با نسبت ابعاد 21:9 در نرخ 24، 25، 30 و 60 را نیز فراهم کرده است.

سخت‌افزار

جای تعجب نبود که پرچمدار جدید سونی با جدیدترین و بهترین چیپست بازار، یعنی اسنپدراگون 865 کوالکام ارائه شود. این تراشه با 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و 4000 میلی آمپرساعت باتری همراه شده است. این گوشی همچنین از اتصال 5G تحت شبکه Sub-6 نیز پشتیبانی می‌کند. نکته جالب درخصوص Xperia 1 II اینست که سونی باوجود حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون در چند محصول قبلی؛ آن را دوباره به این گوشی باز گردانده است.

گوشی اکسپریا 1 II سونی

فناوری صوتی 360 Reality Audio زمانیکه قصد استفاده از برنامه Tidal را داشته باشید، وارد عمل می‌شود که از طریق آن صدا به‌گونه‌ای پخش خواهد شد که شبیه به حضور در پخش زنده موسیقی در استیج هستید. علاوه‌براین گوشی Xperia 1 II از فناوری دیگر تحت عنوان DSEE Ultimate نیز بهره می‌برد که با کمک هوش مصنوعی کیفیت صدا را افزایش خواهد داد و این تنها محدود به برنامه Tidal نیست.

قیمت و زمان عرضه گوشی اکسپریا 1 II سونی

گوشی اکسپریا 1 II سونی

 هنوز اطلاعاتی درخصوص قیمت این گوشی منتشر نشده است. با این حال، انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده پیش‌فروش این دستگاه آغاز شود. فروش اکسپریا 1 سونی با قیمت 999.99 دلار آغاز شد. بعید به نظر می‌رسد که گوشی اکسپریا 1 II سونی قیمت ارزان‌تری داشته باشد.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار