کد خبر: ۲۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 24
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق شدند با کمترین هزینه دوربین‌های هوشمندی برای رصد انسان و اشیا در مرزها تولید کنند.
به گزارش آی تابناک : دکتر محمد مومنی دکتری هوش مصنوعی و مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: ما توانستیم در این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، دوربین‌های معمولی را به دوربین‌های هوشمند تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دوربین‌های هوشمند ساخته کشورهای خارجی در کشور وجود دارند، گفت: این دوربین‌ها با قیمتی برابر با ۱۵۰ میلیون عرضه شده و در مرزها از آنها استفاده می‌شود.

مومنی خاطر نشان کرد: اما دوربینی که ما عرضه کردیم با قیمتی برابر با ۵ میلیون به تولید می‌رسد که همان کاربرد دوربین‌های خارجی هوشمند را دارند.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جلوگیری از شکار حیوانات و … از این دوربین‌ها استفاده می‌شود زیرا می‌تواند انسان و اشیا را رصد کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این دوربین‌ها می‌توان انسان، اشیا، اسلحه، اشخاص با لباس نظامی و غیر نظامی و هر موردی را به درخواست بهره بردار رصد کنیم؛ از این دوربین‌ها برای مبارزه با قاچاق ارز و کالا، جلوگیری از شکار حیوانات و… به کار می‌رود.

وی ادامه داد: با استفاده از این دوربین، تصویر روی سوژه قفل می‌شود و تا کیلومترها آن را را ردیابی می‌کند.

مومنی در حال حاضر از انسان در برخی اماکن برای رصد استفاده می‌شود، بیان کرد: استفاده از این دوربین‌ها می‌تواند دقت را بالا ببرد زیرا دوربین‌هایی که هوشمند هستند مبتنی بر یادگیری عمیق ماشین هوشمند شده‌اند.

وی افزود: این سیستم به صورت هوشمند شرایط را رصد می‌کند و هر تصویری که از دوربین دریافت می‌کند را می‌تواند در اختیار کاربر قرار دهد.

مومنی با تاکید بر اینکه از این سیستم می‌توان برای جایگزین دکل‌های سنتی که از سرباز استفاده می‌شود، بهره برد، عنوان کرد: این سیستم می‌تواند روی کوادکوپتر نصب شود و پایش یک منطقه را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه پیش از این موفق شدیم که تفاهم نامه‌ای با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ناجا منعقد کنیم، بیان کرد: امیدوار هستیم که این تفاهم نامه‌ها به قرار داد منجر شود.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار