کد خبر: ۲۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 24
گروهی از محققان موسسه امنیتی McAfee با استفاده از یک تکه برچسب سیستم خودران ماشین های تسلا مدل S و X را به گونه ای فریب دادند که از حداکثر سرعت قانونی فراتر برود.
به گزارش آی تابناک : ماشین های تسلا برای خواندن تابلوهای سرعت مجاز از دوربین Mobileye EyeQ3 استفاده می کنند. این سامانه با خواندن میزان سرعت آنرا به سیستم اتو پایلوت اطلاع می دهد اما ظاهرا آنقدرها هم پیشرفته و دقیق نیست.

محققان McAfee برای تست این سامانه دو نوار ۲ اینچی را به گونه ای روی یک تابلوی سرعت مجاز چسباندند که خط میانی عدد 3 کمی کشیده تبدیل شود. هر چند اینکار به شکلی انجام شده که چشم انسان به راحتی عدد 35 را تشخیص می دهد اما ظاهرا همین هم برای فریب ماشین های تسلا کفایت می کند و آنها 35 را 85 تشخیص می دهند.

هک تسلا مدل s

آنها پس از چسباندن نوار ماشین های تسلا مدل S و X را از کنار آن عبور دادند که به افزایش بیش از دو برابری سرعت منجر شد. این گروه با انتشار پستی در وبلاگ McAfee نوشتند:

دستکاری تابلو برای بسیاری افراد اصلا قابل تشخیص نیست اما همین تکه برچسب برای اینکه دوربین Mobileye حداکثر سرعت مجاز را ۸۵ مایل بر ساعت تشخیص دهد، کافی بود.

این هک تنها روی آن دسته از ماشین های تسلا قابل اجراست که به دوربین Hardware Pack 1 مجهز هستند؛ سیستمی که بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ روی محصولات این شرکت نصب می شد.

به گفته McAfee بیش از ۴۰ میلیون خودرو از سخت افزار MobilEye استفاده می کنند که خبر خوبی به نظر نمی رسد. هرچند تسلا از نظر ارائه پچ های امنیتی عملکرد خوبی داشته اما در این مورد هنوز اظهار نظر نکرده است.

از آنجا که بسیاری از شرکت ها برای حمل و نقل اجناس روی سیستم های خودران حساب باز کرده اند، وجود چنین آسیب پذیری ساده ای می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار