کد خبر: ۲۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 23
دولت ایالات متحده در حال برنامه ریزی همایشی بین المللی با حضور اریکسون، نوکیا و سامسونگ و با هدف مقابله با هواوی در زمینه فناوری های 5G است.
به گزارش آی تابناک : دولت ایالات متحده در حال برنامه ریزی همایشی بین المللی با حضور اریکسون، نوکیا و سامسونگ و با هدف مقابله با هواوی در زمینه فناوری های 5G است.

هدف این همایش به صورت رسمی تایید نشده اما CNBC به نقل از منبعی در دولت ترامپ که نخواسته نامش فاش شود، آنرا مقدمه ای برای جلوگیری از حضور هواوی در زیرساخت 5G کشورهای دیگر عنوان کرده است. «لری کودلو»، رییس شورای ملی اقتصاد در گفتگو با CNBC گفته است:

«برای برخی گفتگوها میزبان بسیاری از شرکت ها از جمله سامسونگ در کاخ سفید خواهیم بود و رییس جمهور هم در بخشی از همایش به ما ملحق خواهد شد.»

بر اساس این گزارش مدیران ارشد کمپانی های فناوری از جمله رییس مایکروسافت قبلا هم با دونالد ترامپ در این باره گفتگو کرده اند. پیش از این «ویلیام بار» دادستان کل ایالات متحده اذعان کرده بود که در حال حاضر فقط دو شرکت نوکیا و اریکسون توانایی رقابت با هواوی را دارند. وی با اشاره مشکلات این شرکت ها در زمینه عدم دسترسی به بازارهای بزرگ و فقدان پشتیبانی شبیه حمایت پکن از هواوی، خواستار کمک به این شرکت ها برای قدرت‌نمایی در برابر غول چینی شده بود.

مقابله با هواوی

آمریکا پیش از این بارها هواوی را به جاسوسی برای دولت پکن متهم کرده. در جدیدترین مورد هفته گذشته وزارت دادگستری این کشور هواوی و دو زیرمجموعه آنرا به فریب و کلاهبرداری برای سرقت اسرار تجاری آمریکا متهم کرده بود.

آمریکا بارها سعی کرده با تاکید روی این اتهامات کشورهای دیگر را برای عدم استفاده از فناوری های این شرکت به ویژه در زمینه 5G تحت فشار قرار دهد اما برخی از متحدان آنها از جمله بریتانیا دست رد به سینه آمریکا زده اند.

از سوی دیگر هواوی که سال گذشته رتبه اول فروش گوشی های 5G در دنیا را کسب کرده بود، اعلام کرده برای کاهش تنش با غرب حاضر به ارائه تکنولوژی 5G خود به رقبا است.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار