کد خبر: ۲۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 22
با پایان پشتیبانی از ویندوز 7، حالا دیگر تقریباً مایکروسافت تنها در ویندوز 10 خلاصه می‌شود. البته ویندوز 8.1 تا سال 2023 پشتیبانی دریافت می‌کند اما سیستم عامل محبوبی نیست و کمتر کسی به آن اهمیت می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت سیستم عامل ویندوز مایکروسافت در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن ویندوز 10 است.
به گزارش آی تابناک : با پایان پشتیبانی از ویندوز 7، حالا دیگر تقریباً مایکروسافت تنها در ویندوز 10 خلاصه می‌شود. البته ویندوز 8.1 تا سال 2023 پشتیبانی دریافت می‌کند اما سیستم عامل محبوبی نیست و کمتر کسی به آن اهمیت می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت سیستم عامل ویندوز مایکروسافت در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن ویندوز 10 است.

هرچند مایکروسافت به کاربران نسخه‌های پیشین ویندوز توصیه می‌کند به ویندوز 10 مهاجرت کنند، اما در حقیقت ویندوز 10 چیزی نیست که همه آن را بپسندند. به همین خاطر بسیاری از کاربران ترجیح داده‌اند از نسخه‌های قدیمی‌تر چون ویندوز 7 استفاده کنند.

اخیراً یک انیمیشن GIF منتشر شده که محبوبیت و به‌کارگیری نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز مایکروسافت را طی 17 سال اخیر نشان می‌دهد. همچنین این انیمیشن افزایش و کاهش محبوبیت نسخه‌های مختلف ویندوز و مهاجرت کاربران از یک نسخه به دیگری را به تصویر می‌کشد.

سال 2003 میلادی ویندوز XP حکم‌فرمای بی چون و چرای کامپیوترهای دسکتاپ و انتخاب شماره یک کاربران ویندوزی بود. حتی همین حالا هم از ویندوز XP استفاده می‌شود، این در حالی است که ویندوز XP متعلق به سال 2001 میلادی است و از آوریل 2014 هیچ گونه آپدیتی دریافت نمی‌کند. عمده کاربران ویندوز XP کامپیوترهای دولتی و سازمانی هستند که در شبکه‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و غالباً به شبکه جهانی اینترنت متصل نیستند.

پس از ویندوز XP، مایکروسافت ویندوز ویستا را عرضه کرد که ناموفق‌ترین نسخه ویندوز تا به امروز است و هیچ گاه با استقبال کاربران روبرو نشد. در نهایت مایکروسافت از اشتباهات خود با ویندوز ویستا درس گرفت و ویندوز 7 را خلق کرد که از آن به عنوان بهترین و موفق‌ترین نسخه ویندوز یاد می‌شود. ویندوز 7 نه تنها سریعاً با استقبال روبرو شد، بلکه حتی ویندوز جدیدتر 8 و 8.1 هم نتوانستند موفقیت آن را تکرار کنند.

ویندوز 8 اولین نسخه واقعاً مُدرن از ویندوز بود که از نظر رابط کاربری برای استفاده با سخت افزارهای روز و به ویژه صفحه نمایش‌های لمسی آپدیت شده بود. با این حال مایکروسافت قابلیت‌های محبوبی چون استارت منو را حذف کرد و همین باعث شد کاربران ویندوز قدیمی‌تر 7 را بر ویندوز 8 ترجیح بدهند.

در نهایت مایکروسافت ویندوز 10 را عرضه کرد اما نه تنها بسیاری از کاربران ویندوز 7 را بر آن ترجیح دادند، بلکه حالا هم که پشتیبانی از آن به پایان رسیده و هیچ آپدیتی دریافت نمی‌کند، هنوز کاربران زیادی دارد.

بهتر است خودتان این انیمیشن را ببینید.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار