کد خبر: ۲۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 22
حفظ حریم شخصی یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلاتی است که کاربران در سطوح مختلف به آن فکر می‌کنند. در عین حال اینکه بتوان به کمک یک ابزار دم دستی مانند گوشی هوشمند، به زومی بسیار بالا رسید می‌تواند یکی از مصادیق به خطر افتادن این حریم تلقی گردد.
به گزارش آی تابناک : حفظ حریم شخصی یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلاتی است که کاربران در سطوح مختلف به آن فکر می‌کنند. در عین حال اینکه بتوان به کمک یک ابزار دم دستی مانند گوشی هوشمند، به زومی بسیار بالا رسید می‌تواند یکی از مصادیق به خطر افتادن این حریم تلقی گردد. در ادامه با هم نگرانی‌هایی که به سبب توانایی بسیار بالای زوم 100 برابری پرچمدار جدید سامسونگ را بررسی خواهیم کرد.

سامسونگ هفته گذشته به صورت رسمی پرچمدار سال 2020 خود را با ظاهری تغییر یافته در بخش دوربین روانه بازار کرد. در این میان نسخه همه چیز تمام این پرچمدار که Galaxy S20 Ultra نام دارد با داشتن یک قابلیت بسیار جذاب که در دروبینش قرار دارد، به قدرتمندترین بزرگنمایی در دنیای موبایل دست یافته است.

در کنار استفاده از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی و با بهره‌گیری از قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری با سنسور پریسکوپی، و همچنین قابلیت‌هایی که هوش مصنوعی در اختیار ما قرار می‌دهد سامسونگ امکان رسیدن به زوم 100 برابری با کیفیت بسیار بالا را در این گوشی فراهم کرده است. اما اینکه بتوان روی یک سوژه تا 100 برابر زوم کرد، چه خطراتی را در پی خواد داشت؟

طی روزهای گذشته گزارش‌هایی جسته و گریخته‌ای از برخی نهادهای شهروندی در اقصی نقاط دنیا منتشر شده که نشان می‌دهد بسیاری از کاربران نگران این قدرت بالای دستگاه در زوم و بزرگنمایی هستند.

به عبارت ساده شکایت کاربران از این است که شما با استفاده از زوم 100 برابری خواهید توانست به راحتی در منزل خود و پشت پنجره بنشینید و روی پنجره منزل ساختمان روبرویی زوم کنید و اگر فواصل چندان زیاد نباشد بتوانید تا جزئیات داخل خانه طرف مقابل را هم ببنید.

این مورد به خودی خود جای ایراد و شکایت را ایجاد می‌کند که با وجود زوم 100 برابری که سامسونگ آن را Space Zoom یا زوم فضایی نامیده، خطرات بالقوه‌ای توسط افراد ناصالح، شهروندان را تهدید می‌کند.

به هر حال بعید است که شکایت این گروه‌ها راه به جایی ببرد ولی شاید بهتر باشد که سامسونگ و یا شرکت‌ها به دنبال تدابیری باشند که بتواند به نحوی مانع سوءاستفاده از قابلیت‌های عالی یک دستگاه پیشرفته مانند گوشی هوشمند باشد. البته در نظر داشته باشید که همواره در این جهت بهترین کار این است که خود شهروندان راه‌های در معرض خطر قرار دادن حریم شخصی خود را پیش از آن‌که افراد دیگر به آنها فکر کنند، مسدود نمایند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار