کد خبر: ۲۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 22
بی‌نتیجه ماندن شکایت هوآوی از دولت آمریکا آن هم در خاک ایالات متحده، موضوع چندان دور از ذهنی نبود. دولت ترامپ در چند سال اخیر با هوآوی مشکلات زیادی داشته است. این شرکت چینی بارها و بارها به جاسوسی متهم شده و با اتهامات مقامات آمریکایی مورد حمله بی امان قرار گرفته است.
به گزارش آی تابناک : بی‌نتیجه ماندن شکایت هوآوی از دولت آمریکا آن هم در خاک ایالات متحده، موضوع چندان دور از ذهنی نبود. دولت ترامپ در چند سال اخیر با هوآوی مشکلات زیادی داشته است. این شرکت چینی بارها و بارها به جاسوسی متهم شده و با اتهامات مقامات آمریکایی مورد حمله بی امان قرار گرفته است. در نتیجه این اقدامات حکمی برای ممنوعیت تجارت با هوآوی سال گذشته به تصویب رسید. اما شرکت چینی هم دست روی دست نگذاشت.

در نتیجه برخوردی که دولت آمریکا با شرکت هوآوی داشت، غول چینی دنیای فناوری جهان و بزرگترین تولیدکننده تجهیزات شبکه، با تنظیم شکایتی نسبت به اقدامات امنیت ملی دولت آمریکا و حکمی که خرید تجهیزات شبکه هوآوی توسط دولت آمریکا و پیمکاران را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع می‌کرد، اعتراض کرد.

از زمان بالاگرفتن نگرانی‌های امنیتی آمریکایی‌ها تا امروز، هوآوی همواره تمامی اتهامات جاسوسی و یا دسترسی به تجهیزات جانبی شبکه و راه نفوذ را رد کرده است. از آنجاییکه دولت آمریکا تا امروز هیچ سندی را به‌طور عمومی مبنی بر جاسوسی این شرکت منتشر نکرده‌اند، از نگاه هوآوی، این حکم ممنوعیت "غیرقانونی” تلقی شده و باید برداشته شود.

رأی مخالف دادگاه به شکایت هوآوی از دولت آمریکا

با این حال، دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در شرق تگزاس با شکایت هوآوی موافقت نکرده است. در روز 18 فوریه قاضی پرونده، Amos Mazzant دادخواست هوآوی را رد کرد و در حکم خود اعلام کرد که کار کردن با دولت فدرال ایالات متحده یک حق امتیاز است و نه یک حق تضمین شده مطابق با قانون.

در نتیجه این حکم و آنگونه که از شواهد بر می‌آید، نه تنها ممنوعیت فعالیت هوآوی با آمریکایی‌ها باقی خواهند ماند، بلکه دولت در تلاش است تا تجارت با هوآوی را محدودتر نیز کند. پیش‌نویس جدید آمریکایی‌ها در حال بررسی راهکارهایی برای جلوگیری از داشتن هوآی از تراشه‌هایی است که توسط شرکت تایوانی TSMC تولید می‌شود.

با تمامی این اوصاف، دولت آمریکایی هنوز موفقیت چشمگیری در ترغیب متحدین برای عدم استفاده از تجهیزات هوآوی بدست نیاورده است. چراکه انگلستان و آلمان همچنان هوآوی را از نامزدهای اصلی برای راه‌اندازی شبکه 5G خود لحاظ کرده‌اند. اما باید دید، اسنادی که آمریکا ادعا می‌کند از جاسوسی هوآوی در اختیار دارد، می‌تواند مانعی برای مقامات کشورهای هم‌پیمان برای همکاری با هوآوی باشد و یا همچنان آمریکا از ارائه سند، حتی به‌صورت خصوصی سر باز می‌زند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار