کد خبر: ۲۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 22
Kioxia، کمپانی ژاپنی سازنده تراشه‌های حافظه کامپیوتر است که اکنون نسل اول SSDهای تجاری PCIe 4.0 را برای مشتریان اصلی خود عرضه کرده است و در نظر دارد این محصولات را به صورت انبوه در مارس 2020 در دسترس دیتاسنترها و کاربران تجاری قرار دهد.
به گزارش آی تابناک : Kioxia، کمپانی ژاپنی سازنده تراشه‌های حافظه کامپیوتر است که اکنون نسل اول SSDهای تجاری PCIe 4.0 را برای مشتریان اصلی خود عرضه کرده است و در نظر دارد این محصولات را به صورت انبوه در مارس 2020 در دسترس دیتاسنترها و کاربران تجاری قرار دهد.

نسل اول SSDهای تجاری PCIe 4.0 وارد بازار شدند

SSDهای تجاری جدید Kioxia در ظرفیت حداکثر 30 ترابایت تولید شده‌اند که پهنای باندی معادل 6.9 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهند و قادرند به نرخ سرعت تصادفی فوق العاده 1.4 میلیون IOPS برسند. این محصولات مناسب سیستم های مبتنی بر پردازنده های سرور EPYC کمپانی AMD هستند که نسبت به رقبای اینتلی، مزیت پشتیبانی از رابط فوق‌العاده پر سرعت PCIe 4.0 را دارند. رابط PCIe 4.0 در مقایسه با نسل قبلی این رابط دو برابر پهنای باند بیشتری دارد. نسل فعلی SSDهای PCIe فقط برای بازار مصرف کنندگان طراحی شده اند و از برخی ویژگی‌های ضروری برای مراکز اطلاعات و شرکت‌های تجاری پشتیبانی نمی‌کنند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به محافظت از اطلاعات در زمان قطع برق، عملکرد پورت دوگانه و دیگر ویژگی‌های حفاظتی برای جلوگیری از از بین رفتن اطلاعات یا رمزگذاری پیشرفته اشاره کرد.

CD6 و CM6 درایوهای جدید Kioxia برای مشتریان خاص

Kioxia که سابقا با نام توشیبا شناخته می‌شد، با SSDهای جدید CD6 و CM6 خود این کمبودها را رفع کرده است و در عین حال موفق شده عملکرد چشمگیری با این محصولات ارائه دهد. حافظه CM6 که به منظور رسیدن به حداکثر کارایی برای کاربران تجاری طراحی شده، از یک کنترلر حافظه جامد 18 کاناله برخوردار است که باعث می‌شود سرعت خواندن تصادفی این حافظه به 1.4 میلیون IOPS و سرعت نوشتن اطلاعات به 170000 IOPS در ظرفیت 30 ترابایتی برسد. طبیعتا شکل عملکرد در ظرفیت‌های مختلف متفاوت است. نرخ پهنای باند در این حافظه می‌تواند به رقم چشمگیر 6.9 گیگابیت بر ثانیه برسد و این محصول قابلیت پشتیبانی از اتصال پورت دوگانه را دارد که آن را تبدیل به تنها حافظه SSD مبتنی بر فلش با پورت دوگانه می‌کند.

همچنین Kioxia حافظه جامد CD6 را برای مشتریان دیتاسنترها تدارک دیده است. کنترلر این حافظه دارای 16 کانال است که باعث می‌شود پهنای باند آن به 6.2 گیگابایت بر ثانیه برسد. نرخ خواندن و نوشتن تصادفی اطلاعات این حافظه نیز به ترتیب 1 میلیون و 750000 IOPS است. به منظور کنترل قیمت، عملکرد این حافظه به صورت تک پورت است. سرعت این حافظه‌ها در مقایسه با نمونه‌های PCIe 3.0 بسیار بیشتر است و میزان تاخیر تبادل اطلاعات به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است. Kioxia برای دستیابی به این موفقیت از کنترلرهای بهینه و با عملکرد بسیار عالی 96 لایه BICS4 TLC استفاده کرده است.

برای رسیدن به نهایت سرعت در پلتفرم AMD EPYC

درایوهای جدید کمپانی Kioxia اولین نمونه‌های قابل پشتیبانی از رابط U.3 و پروتکل NVMe 1.4 نیز محسوب می‌شوند. رابط U.3 نسبت به U.2 از نظر مشخصاتی بروزرسانی کوچکی دریافت کرده است اما از نظر اتصالات و ابعاد فیزیکی تفاوتی با یکدیگر ندارند. پورت U.3 از حالت سه گانه RAID و HBA نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین نسل اول SSDهای تجاری PCIe 4.0 کمپانی Kioxia اولین نمونه‌هایی هستند که از پروتکل NVMe 1.4 پشتیبانی می کنند که بهینه‌سازی‌های مختلفی را در عملکرد حافظه به دنبال دارد.

سازنده ژاپنی در توسعه این محصولات همکاری نزدیکی با AMD داشته است. سرورهای x86 شرکت AMD تنها پلتفرم‌های پشتیبانی کننده از رابط PCIe 4.0 در بازار هستند بنابراین این درایوها حداکثر سازگاری را با سیستم‌های سرور مبتنی بر پلتفرم AMD EPYC دارند و از تمام سرورهای PCIe دیگر نیز مانند سری Intel 3.0 پشتیبانی می‌کنند.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار