کد خبر: ۲۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 20
به گزارش آی تابناک : تیم حقوقی جولیان آسانژ اعلام کرده اند که ترامپ وعده داده اگر او حرفی در مورد منبع درز خبرهای محرمانه کمیته ملی دمکرات های آمریکا به میان نیاورد او را مشمول عفو قرار می دهد.

براساس گفته ادوارد فیتسگرالد که در جلسه دفاعیات آسانژ برای استرداد به آمریکا وکالت او را بر عهده دارد نمایندگان موسس ویکی لیکس پیام هایی را از Dana Rohrabacher (سناتور جمهوریخواه آمریکایی) دریافت کرده اند مبنی بر اینکه ترامپ حاضر است در ازای ارائه اطلاعات نادرست از جانب آسانژ در رابطه با منبع اخبار حزب دمکرات، آسانژ را ببخشد.

این ادعا با گزارشی که سال 2017 در وال استریت ژورنال منتشر شد کاملا همخوانی دارد؛ گزارشی که به توصیف یک تماس تلفنی میان Rohrabacher و جان کلی رئیس کل ستاد کارکنان کاخ سفید در آن زمان می پرداخت؛ در آن مکالمات Rohrabacher تلاش می کرد که در ازای دریافت شواهد دیجیتالی متعددی که در اختیار ویکی لیکس بود حکم عفو آسانژ را بگیرد.

در هر حال روشن است که اگر چنین خبری صحت داشته باشد اعتبار بیانیه های عمومی آسانژ کاملا زیر سوال می رود.

استیوانی گریشام دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در این رابطه به خبرنگاران گفته است:

رئیس جمهور آشنایی چندانی با Dana Rohrabacher ندارد و صرفا می داند که او از اعضای سابق کنگره است. او هیچگاه با این نماینده در رابطه با این موضوع و حتی هر موضوع دیگری حرف نزده. این یک دروغ تمام عیار است.

گفتنی است از آن زمان تاکنون Rohrabacher از کنگره بازنشسته شده و در ملاء عام ظاهر نشده است.

در طول کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا، ویکی لیکس رشته ایمیل های داخلی کمیته ملی دموکرات ها را منتشر کرد که گفته می شود این اطلاعات نیز از طریق هکرهایی که برای یکی از سازمان های اطلاعاتی روسیه کار می کنند به دست ویکی لیکس رسیده است.

عفو آسانژ

 Dana Rohrabacher، عضو پیشین کنگره آمریکا

در جریان انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ به تمجید از ویکی لیکس پرداخت چراکه این وبسایت یکی از مهلک ترین ضربات را به هیلاری کلینتون، رقیب او، وارد کرد. ترامپ در حالی که تنها چهار روز تا برگزاری انتخابات باقی مانده بود مقابل جمعیتی از هوادارانش گفت:

من عاشق خواندن این اطلاعات در ویکی لیکس هستم.

در آن زمان یکی از تئوری های مطرح شده در رابطه با این اتفاق آن بود که سث ریچ یکی از کارکنان ارشد کلینتون این اطلاعات را به دست عوامل بیرونی رسانده است و به تلافی این اتفاق نیز چندی بعد به قتل رسید. حالا گرچه خانواده این فرد شکایاتی را به خاطر انتشار این دست گزارش ها علیه نشریه فاکس به جریان انداخته اند و آسانژ هم همواره ادعا کرده از منبع ارائه دهنده این خبرها اطلاعی ندارد اما ایده قتل ریچ به این دلیل را هم مردود ندانسته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار