کد خبر: ۲۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 20
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت و تولید دستگاه نشت یابی شدند که به ۱۲ نوع گاز قابل اشتعال حساسیت دارد.
به گزارش آی تابناک : امیر افشار نوری مهندس الکترونیک و مجری طرح دستگاه هشدار دهنده نشت گاز مونو اکسید کربن برای مصارف خانگی اظهار کرد: ما توانستیم علاوه بر ثبت اختراع این دستگاه، آن را به تولید انبوه برسانیم و به واسطه آن آزمایشگاه استانداردی را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه استاندارد در پارک علم و فناوری گلستان راه اندازی شده است، بیان کرد: چنین آزمایشگاهی برای تست دستگاههای نشت یاب لازم بود؛ از این رو تولید دستگاه با استفاده از حسگر ها در این آزمایشگاه تست می شود.

به گفته مدیر عامل شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری گلستان و تولیدکننده هشداردهنده نشت گاز، این دستگاهی که در این شرکت تولید کرده ایم حساس به ۱۲ نوع گاز قابل اشتعال و مونو اکسید کربن است.

وی با بیان اینکه این دستگاه قابلیت فعالسازی دستگاههای جانبی از جمله سیستم تهویه، تلفن کننده و قطع کن گاز را دارد، ادامه داد: دستگاه را طوری طراحی کرده ایم که با توجه به غلظت گاز، می تواند گاز اصلی محل را قطع کند و یا به صاحبخانه هشدار دهد.

افشار نوری خاطر نشان کرد: همچنین در شرایطی که گازهای خطرناک را تشخیص داد می تواند با آتش نشانی تماس بگیرد یا کپسول گاز را قطع می کند.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه هر چه غلظت بالا می رود سریعتر هشدار می دهد، گفت: نشت یاب در شعاع سه متری وسایل گازسوز قرار می گیرد و برای منازل مسکونی طراحی شده است.

افشار نوری با بیان اینکه این دستگاه دارای نمایشگر دیجیتال بوده و غلظت های گازهای خطرناک را نشان می دهد، بیان کرد: این دستگاه مجهز به ریزپردازنده هوشمند با قابلیت ۱۶ میلیون محاسبه در ثانیه است.

وی با بیان اینکه در این وسیله، دستگاه عیب یاب خودرو نیز نصب شده است، بیان کرد: برای اینکه دستگاه به هنگام خرابی ها هشدار دهد که خراب شده در آن عیب یاب خودرو نصب کرده ایم.

مدیر این شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری گلستان گفت: مزیت دستگاه نشت یاب این است که نسبت به نمونه های اروپایی قیمتی برابر با نصف تا یک سوم دارد.

افشار نوری بیان کرد: این دستگاه قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را دارد و می تواند برای عملکرد بهتر در محیط های گوناگون تنظیم شود.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار