کد خبر: ۲۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 20
اگر چه رقابت همواره به نفع کاربر و مصرف کنندگان است، اما در برخی موارد می‌تواند به ضرر کارمندان و انسان‌هایی شود که در شرکت و یا کارخانه مشغول به کار هستند.
به گزارش آی تابناک : اگر چه رقابت همواره به نفع کاربر و مصرف کنندگان است، اما در برخی موارد می‌تواند به ضرر کارمندان و انسان‌هایی شود که در شرکت و یا کارخانه مشغول به کار هستند. شرکت «اینتل» به تازگی تعدادی از کارمندان خود را اخراج کرده است؛ آیا دلیل این اخراج با وجود رشد مالی چشمگیر، می‌تواند در راستای رقابت با AMD باشد؟

شرکت Intel همچنان بخش اعظم بازار پردازنده‌های سرور را در اختیار دارد؛ با این وجود AMD نیز در دو فصل مالی پیشین، رشد قابل توجهی را در این زمینه کسب کرده است. پردازنده‌های AMD EPYC Rome با هسته‌های متعدد و قیمت مناسب، نظر مجموعه‌های بسیاری از جمله Netflix را به خود جلب کرده‌اند که این مسئله به معنی کاهش سهم اینتل از این بازار است.

شرکت اینتل به تازگی گزارش مالی خود را از سه ماهه پایانی سال 2019 تقدیم سرمایه گذاران و رسانه‌ها کرده است؛ در این گزارش به وضوح دیده می‌شود که گردش مالی و میزان فروش اینتل حتی از پیش‌بینی ها بیشتر بوده و این شرکت همچنان در مسیر صعودی قرار دارد؛ با این وجود این کمپانی به تازگی 129 نفر از کارمندان خود، در بخش دیتا سنتر را اخراج کرده است که احتمالاً به دلیل کاهش سهم آن از بازار پردازنده‌های کلاس سرور است.

111-INTEL-02.jpg

اینتل 129 کارمند خود در دفتر سانتا کلارا (Santa Clara) را اخراج کرده و سخنگوی این شرکت، اخراج این کارمندان را لغو شغل‌هایی می‌داند که دیگر در مسیر مورد نظر اینتل گام برنداشته و از اولویت کاری آن خارج شده‌اند. به گفته خانم Nancy Sanchez، این کمپانی قصد دارد تا فرصت‌های شغلی کم اهمیت را که مربوط به پروژه‌های رده پایین از نظر اولویت هستند، از بین ببرد. علی رغم رد ادعای برخی رسانه‌ها با هدف اخراج این کارمندان به دلیل حذف برخی اینتل از بخشی از بازار پردازنده سرور، اما می‌توان گفت که اخراج این کارمندان بی ارتباط به این مسئله نباشد.

چندی پیش نیز تعدادی از کارمندان اینتل در کشور آلمان، به دلیل فروش بخش مودم‌های این کمپانی به «اپل» درگیر مشکلات بسیار شده و تعدادی از آنها شغل خود را از دست دادند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار