کد خبر: ۲۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 20
بخش CenTaur شرکت VIA سورپرایز غیر قابل انتظاری را در صنعت پردازنده با ریز معماری جدید CHA x86-64 خود و همچنین پردازنده کمکی NCORE AI در داخل چیپ برای همه به ارمغان آورده است.
به گزارش آی تابناک : بخش CenTaur شرکت VIA سورپرایز غیر قابل انتظاری را در صنعت پردازنده با ریز معماری جدید CHA x86-64 خود و همچنین پردازنده کمکی NCORE AI در داخل چیپ برای همه به ارمغان آورده است. این می‌تواند اولین عرضه جهانی یک پردازنده x86 توسط کمپانی غیر از AMD و اینتل در 7 سال گذشته باشد و همچنین اولین پردازنده سوکتی VIA در بیش از 15 سال. SemiAccurate موفق شده نگاهی به پردازنده VIA CenTaur CHA NCORE AI با 8 هسته داشته باشد و جالب اینجاست که پردازنده قابل نصب در سوکت است.
پردازنده VIA CenTaur CHA NCORE AI مشاهده شد؛ یک رقیب x86 دیگر
پردازنده VIA CenTaur CHA NCORE AI مشاهده شد؛ یک رقیب x86 دیگر

تصاویر پایین نشان می‌دهند که ما شاهد یک پردازنده LGA هستیم. ما می‌توانیم از طریق چینش ناچ‌های پردازنده و همچنین قطعات زیری آن (که در مدل‌های BGA حاضر نیستند) استنباط کنیم که یک پردازنده قابل نصب در سوکت را مشاهده می‌کنیم. از طرف دیگر پین‌های تماسی را نیز مشاهده می‌کنیم که هم دارای سایه هستند و هم این که از طراحی پین‌های توپی شکل پکیج BGA بهره می‌برند. در بالا ما شاهد یک حرارت پخش کن هستیم که در زیر آن یک چیپ (die) مربعی قرار گرفته. CenTaur چیپ CHA NCORE را با فناوری 16 نانومتری FinFET شرکت TSMC تولید کرده. این پکیج ظاهرا از تعداد پین بالایی به نسبت ابعاد die بهره می‌برد اما این احتمالا بخاطر ماهیت ورودی / خروجی‌های سطح HEDT آن است که شامل رابط حافظه چهار کاناله DDR4 و 44 خط PCI Express 3.0 می‌باشد.

در کنار Zhaoxin این دومین کمپانی خارج از AMD و اینتل است که احتمالا وارد بازار پردازنده خواهد شد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار