کد خبر: ۲۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 20
این روزها بیش از هر چیزی در انتظار رونمایی کنسول‌های بازی نسل بعد هستیم. سونی و مایکروسافت هنوز به طور کامل از کنسول‌های بعدی خود رونمایی نکرده‌اند و اطلاعات ناقصی را تا به امروز در اختیار کاربران گذاشته‌اند.
به گزارش آی تابناک : این روزها بیش از هر چیزی در انتظار رونمایی کنسول‌های بازی نسل بعد هستیم. سونی و مایکروسافت هنوز به طور کامل از کنسول‌های بعدی خود رونمایی نکرده‌اند و اطلاعات ناقصی را تا به امروز در اختیار کاربران گذاشته‌اند. اما اکنون مشخصات فنی هر دو کنسول PS5 و Xbox Series X در گزارشی لو رفته است.

در حالی که هنوز از مشخصات سخت افزاری رسمی کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت بی اطلاعیم، بحث بر سر اینکه کدام‌یک از این دستگاه‌ها قدرت بالاتری دارند بسیار داغ است. هر چند که در گزارشات قبلی به قدرت بیشتر نماینده مایکروسافت اشاره شده است. اما هنوز با قاطعیت نمیتوان گفت برتری فنی با کدام کنسول نسل نهم است. با این حال شاید برای بسیاری از کنسول گیمرها، اولویت اول عناوین انحصاری باشد که در این مورد، مایکروسافت رسما اعلام کرده در اولین سال عرضه Xbox Series X، خبری از عنوان انحصاری برای این کنسول نخواهد بود. در حالی که سونی چند بازی انحصاری را برای پلی استیشن 5 تدارک دیده است.

شایعات در مورد مشخصات کلیدی کنسول‌های نسل آینده فراوان است اما اکنون شاهد افشاگری جدیدی در این رابطه هستیم. یک افشاگر ناشناس، اقدام به انتشار مشخصات فنی کنسول‌های نسل بعد کرده و مدعی شده، این مشخصات مربوط به نسخه اصلاح شده کیت توسعه‌دهندگان است که اگر این ادعا صحت داشته باشد، میتوان گفت مشخصات سخت افزاری محصول نهایی تفاوت خاصی با مشخصات لو رفته نخواهد داشت. این لو دهنده ناشناس ماه گذشته پیش‌بینی درستی راجع به شعار پلی استیشن 5 نیز انجام داده بود.

مشخصات فنی هر دو کنسول بعدی سونی و مایکروسافت

مشخصات فنی هر دو کنسول نسل بعد کمپانی‌های سونی و مایکروسافت در جدول زیر آمده است:

مشخصات فنی احتمالی PS5 و Xbox Series X

مشخصات فنی درج شده در جدول فوق نزدیک به شایعاتی هستند که در گذشته منتشر شده بودند با این اختلاف که قدرت پردازشی پلی استیشن 5 این بار کمی بیشتر از Xbox Series X عنوان شده است اما اختلافات فنی میان هر دو کنسول بسیار ناچیز است و میتوان گفت از نظر مشخصات سخت افزاری، هر دو کنسول بسیار نزدیک به یکدیگرند. چیزی که در مورد هر دو کنسول نسل بعد سونی و مایکروسافت انتظار می‌رود، قدرت گرافیکی بسیار بالا است که محیط‌های کاملا واقعی را در بازی‌ها ارائه خواهند داد. ترکیب محیط گرافیکی جذاب با صدای سه بعدی در پلی استیشن 5 تجربه جدیدی را به ارمغان خواهد آورد. اما به نظر میرسد Xbox Series X از این ویژگی بی‌بهره است.

لازم به تاکید بر این نکته است که این مشخصات غیر رسمی و تائید نشده هستند بنابراین نمی‌توان به طور کامل به این اطلاعات اعتماد کرد. ضمن اینکه به هر حال امکان تغییر در مشخصات فنی کنسول در زمان عرضه وجود دارد. اما به زودی بعد از معرفی رسمی پلی استیشن 5 و Xbox Series X می‌توانیم با اطمینان کامل این دو کنسول را با یکدیگر مقایسه کنیم.  





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار