تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 10
«جیمز کومی» اداره‌کننده اف بی آی در پاسخ به این سؤال که چرا روی دوربین وب کم لپ‌تاپ خود چسب زده پاسخی جالب داد!
وی که در کنفرانس امنیت و حریم خصوصی صحبت می‌کرد از کمپانی‌های فناورانه خواست تا دست از لجاجت برداشته و ابزار غیرقابل هک نسازند. سخنان وی مستقیماً خطاب به اپل بود که اعلام کرده تیمی را ساماندهی کرده تا آیفون غیرقابل هک و غیرقابل‌دسترس بسازند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این سؤال که چرا روس وب کم دوربین لپ‌تاپ خود را پوشانده گفت: در کنار فردی قرارگرفته که دوربین لپ‌تاپش را با چسب پوشانده بود تا چیزی دیده نشود و چون آن فرد باهوش‌تر از وی بوده!! بنابراین وی نیز همین کار را با لپ‌تاپ خود انجام داده است!

البته این جواب مدیر اف بی آی در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفت و تکنولوژیست معروف به نام Christopher Soghoian وی را متهم با استفاده از استانداردهای دوگانه درزمینهٔ امنیت و حریم خصوصی و نقض آن توسط اف بی آی کرد چراکه اداره فدرال آمریکا سال‌هاست با ارسال بدافزار و از طریق دوربین لپ‌تاپ مظنونان را مانیتور می‌کند و هر زمان اراده کند با استفاده از بدافزارهای ساخت خود کاربران را تحت تعقیب قرار آنلاین می‌دهد.

مقامات قضایی در کنار برخی مقامات قانون‌گذاری در آمریکا این هفته لایحه‌ای را پیشنهاد دادند تا کمپانی‌های فناورانه مانند اپل با دستور قضایی اطلاعات کاربران را برای مقامات منتشر کنند که البته کاخ سفید تلویحاً مخالفت خود را با این لایحه اعلام کرده است اما مقامات قضایی و قانون‌گذاران بر تصویب آن تأکید کرده‌اند.

منبع: خبرآنلاین
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار