کد خبر: ۲۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 19
شرکت اسپیس ایکس قصد دارد اواخر سال 2021 یا اوایل 2022 حداکثر چهار نفر را برای سفر به دور زمین به فضا حمل کند.
به گزارش آی تابناک : اسپیس ایکس به همین منظور با یک شرکت توریسم فضایی با نام Space Adventures قرارداد همکاری امضا کرده است. این شرکت در گذشته هفت شهروند عادی را با فضاپیمای سایوز روسیه به ایستگاه فضایی بین المللی حمل کرده است.

Crew Dragon

شرکت Space Adventures هزینه چنین سفری را فاش نکرد. به طور کلی این شرکت و اسپیس ایکس جزئیات این سفر از جمله نوع تمریناتی که مسافران باید قبل از سفر انجام دهند را افشا نکردند. البته شرکت های مورد بحث گفتند که توریست ها با مدل سرنشین دار فضاپیمای کرو دراگون (Crew Dragon) به فضا پرتاب شده و بر فراز ایستگاه فضایی بین المللی به دور زمین گردش خواهند کرد.

اسپیس ایکس طبق قرارداد با ناسا برای حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی، در چند سال گذشته در حال توسعه و آزمایش مدل سرنشین دار فضاپیمای کرو دراگون بوده است. مدل بدون سرنشین این فضاپیما سالهاست محموله ها را به ایستگاه فضایی بین المللی حمل می کند. این شرکت ماه گذشته میلادی سیستم لغو پرتاب (LAS) کپسول کرو دراگون را با موفقیت آزمایش کرد.

یاسوکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی و یکی از مسافران سفر به دور ماه.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس سالهاست که برای فراگیر کردن توریسم فضایی تلاش می کند و با خوش بینی زیاد به دنبال انجام هر چه زودتر سفرهای تفریحی به فضاست. این شرکت اوایل سال 2017 اعلام کرد که در قرارداد با دو مشتری که مبلغ قراردشان فاش نشده، آنها را با کپسول کرو دراگون و راکت فالکون هوی (Falcon Heavy) به دور ماه حمل خواهد کرد.

اسپیس ایکس در آن زمان وعده داد که این سفر تا پایان سال 2018 انجام خواهد گرفت. البته چنین سفری انجام نشد و سپتامبر 2018 این شرکت اعلام کرد که یک نفر از دو مشتری ثبت نام شده را با راکت در دست ساخت خود با نام Big Falcon به سفر به دور ماه خواهد برد. این فرد « یاسوکو مائزاوا» (Yusaku Maezawa) نام داشته و میلیاردر ژاپنی و بنیانگذار بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین لباس ژاپن است.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار