کد خبر: ۲۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 19
یک از دلایلی که بسیاری از افرادی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند برای انتخاب خود عنوان می‌کنند امنیت بالای این دستگاه‌هاست. گزارشات اخیر نشان می‌دهد در سال 2019 میزان حملاتی که به سیستم‌عامل مک شناسایی شده دو برابر بیشتر از ویندوز بوده است.
به گزارش آی تابناک : یک از دلایلی که بسیاری از افرادی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند برای انتخاب خود عنوان می‌کنند امنیت بالای این دستگاه‌هاست. گزارشات اخیر نشان می‌دهد در سال 2019 میزان حملاتی که به سیستم‌عامل مک شناسایی شده دو برابر بیشتر از ویندوز بوده است.

کمپانی مشهور و معتبر Malwarebyte طی روزهای گذشته گزارشی را از طریق نشریه معتبر Vox Media منتشر کرده که جنجال زیادی را در محافل امنیتی منتشر کرده است.

چکیده این گزارش این است که در سال 2019 میزان حملات وارده به سیستم‌عامل مک با جهشی نزدیک به 2.5 برابر نسبت به سال گذشته خود، در حال حاضر دو برابر بیشتر از حملاتی است که در کامپیوترهای ویندوزی در سراسر دنیا شناسایی شده است.

mac-win-01.jpg

این مورد به خودی خود نشان می‌دهد که دیگر ادعای دیرینه امن‌تر بودن و کمتر مورد توجه بودن سیستم‌عامل مک در مقایسه با ویندوز دیگر صادق نیست و باید ویندوز را امن‌تر از مک بدانیم.

مبدا این گزارش داده‌هایی است که از اطلاعات دریافتی و حملات شناسایی شده از نرم‌افزارهای ضدجاسوسی و ضد بدافزار نصب شده Malwarebytes روی هر دو پلتفرم در سراسر دنیا بدست آمده‌اند.

در همین زمینه آقای توماس رید، مدیر بخش Mac، موبایل و سیستم‌های مشارکتی، در مصاحبه خود با Recode می‌گوید:

مردم باید بدانند که صرف آن که از سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنند دیگر نمی‌تواند به معنای امن بودن سیستم آنها باشد.

این یک اصل در دنیای فناوری است که هر چه یک دستگاه میزان استفاده‌کننده بیشتری داشته باشد، میزان خطراتی که در کمین آن هستند بیشتر است. در واقع هر چه یک دستگاه بیشتر در معرض استفاده باشد، هکرها و سازندگان ویروس‌ها و بدافزارها تمایل بیشتری به آن دارند؛ چرا که می‌توانند جامعه هدف بیشتری داشته باشند.

mac-win-03.jpg

نمودار فوق نیز نشان می‌دهد که بیشتر مشکلات امنیتی که در زمینه بدافزارها در سیستم‌عامل مک شناسایی شده است مروبط به تبلیغ‌افزارها و نرم‌افزارهای بهینه‌سازی جعلی بوده است.

به هر حال این گزارش می‌تواند از این به بعد توجه ما به امنیت را نیز بیشتر جلب کند. در واقع باید به این مورد اندیشید که امنیت و خطرات هر دو در کنار هم در حال رشد هستند و صرف نصب یک ضد ویروس و یا ضد بدافزار نمی‌توان تضمین کننده امنیت دستگاه ما باشد.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار