کد خبر: ۲۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 19
دولت ترامپ برای متوقف کردن تولید چیپست های کرین هواوی در پی وضع قوانین جدیدی است که با وارد کردن فشار به چیپ سازهای خارجی آنها را از همکاری با این شرکت منع می کند.
به گزارش آی تابناک : دولت ترامپ برای متوقف کردن تولید چیپست های کرین هواوی در پی وضع قوانین جدیدی است که با وارد کردن فشار به چیپ سازهای خارجی آنها را از همکاری با این شرکت منع می کند.

هواوی به لطف واحد طراحی چیپست خود پس از تحریم های گسترده آمریکا بر خلاف ZTE زمین گیر نشد. واحد های سیلیکون این شرکت چیپست های کرین را در لیتوگرافی‌های مختلف و با سرعت کلاک های متنوع طراحی می کند که از مدل های اقتصادی تا پرچمدارهای قدرتمندی نظیر کرین ۹۹۰ را در برمی گیرد.

های سیلیکون هم مثل بسیاری از شرکت های دیگر تولید چیپست های خود را به «صنایع نیمه هادی تایوان» (TSMC) می سپارد. TSMC بزرگترین تولید کننده چیپست موبایل در جهان است و تولید تراشه های آیفون و کوالکام را نیز بر عهده دارد؛ حالا اما دو منبع آگاه مدعی شده اند که دولت ترامپ پیش نویسی را آماده کرده که TSMC را از همکاری با هواوی منع می کند.

چیپست های کرین هواوی

بر اساس این طرح کمپانی هایی که از تجهیزات تولید چیپ آمریکایی استفاده می کنند، پیش از عرضه محصولات به هواوی باید مجوز بگیرند. هرچند به گفته یکی از منابع احتمال تصویب این طرح چندان زیاد نیست اما در صورت عملی شدن عواقب سنگینی برای کمپانی چینی خواهد داشت چرا که در صورت استفاده سامسونگ از تجهیزات آمریکایی این شرکت هم امکان همکاری با هواوی را نخواهد داشت.

سخنگوی TSMC در واکنش به انتشار این خبر اعلام کرده که به جواب دادن سوالات فرضی یا اظهار نظر در مورد یک مشتری خاص تمایلی ندارد. خود هواوی هم فعلا در این مورد سکوت کرده است.

آمریکا از اردیبهشت ماه امسال هواوی را به بهانه جاسوسی برای دولت پکن به فهرست تحریم های خود اضافه کرد. از آن زمان این شرکت با توسعه اپ استور اختصاصی و استفاده از اندروید AOSP توانسته با تحریم ها مقابله کند و باید دید در صورت محروم شدن از تولید چیپست چه راهی را در پیش خواهد گرفت.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار