کد خبر: ۲۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 18
در هفته‌های اخیر، مسئله مقایسه قدرت سخت افزاری دو کنسول بازی نسل نهمی، شامل PlayStation 5 و Xbox Series X با شدت زیاد از سوی کاربران دنبال می‌شود. چندی پیش، در یک مطلب به مسئله مقایسه قدرت سخت افزار این کنسول پرداخته و اینک با آخرین اخبار در زمینه مقایسه قدرت کنسول‌های بازی پلی استیشن 5 و ایکس باکس بعدی در خدمت شما هستیم.
به گزارش آی تابناک :  در هفته‌های اخیر، مسئله مقایسه قدرت سخت افزاری دو کنسول بازی نسل نهمی شامل PlayStation 5 و Xbox Series X با شدت زیاد از سوی کاربران دنبال می‌شود. چندی پیش، در یک مطلب به مسئله مقایسه قدرت سخت افزار این کنسول پرداخته و اینک با آخرین اخبار در زمینه مقایسه قدرت کنسول‌های بازی پلی استیشن 5 و ایکس باکس بعدی در خدمت شما هستیم.

آخرین اخبار از کنسول‌های بازی نسل نهم، به انتشار یک عکس جدید از Xbox Series X توسط مایکروسافت، و همچنین پیدا شدن سر و کله یک کاربر با اطلاعات ویژه ختم می‌شود. مایکروسافت در روز گذشته یک عکس از کنسول بازی Xbox Series X را به صورت شناور بر روی آب، در صفحه‌های اجتماعی خود منتشر کرد.

و اما یک کاربر 4channel که یک تستر بازی (Games Tester) سرشناس است، به تازگی ادعا کرده است که هر دو کیت توسعه (Dev Kit) کنسول‌های بازی پلی استیشن 5 و ایکس باکس بعدی را در اختیار دارد. این کاربر اطلاعاتی را در زمینه مشخصات سخت افزاری این کنسول بازی منتشر کرده است که با نگاهی به آنها، متوجه شباهت نسبی این داده‌ها با مشخصات پیشین می‌شویم. در نتیجه به نظر می‌رسد که اخبار پیشین در زمینه نزدیک بودن قدرت سخت افزاری کنسول‌های نسل نهم واقعیت دارد.

111-c-02.png

اگر چه نمی‌توان ادعای این تستر را 100 درصد واقعی دانست، اما برخی رسانه‌ها ضمن انتشار این اطلاعات، اعلام کرده‌اند که داده‌های یاد شده با اطلاعات نشت کرده در گذشته مطابقت نسبی دارد. یکی از نکات جالب توجه در این خبر، اعلام استفاده از هسته‌های RT در کنسول بازی PS5 است. در صورتی که اخبار کنسول‌های بازی نسل نهم را دنبال کرده باشید، می دانید که چندی پیش اخباری در زمینه استفاده احتمالی سونی از یک معماری دیگر، به منظور پیاده سازی Ray Tracing را برای شما عزیزان منتشر کردیم؛ اینک استفاده سونی از هسته‌های RT می‌تواند به منزله استفاده از یک معماری NVIDIA در بخش اجرای رهگیری پرتوهای نور باشد.

111-c-01.PNG

این کاربر در ادامه اضافه می‌کند که افزون بر هسته‌های اختصاصی RT در بخش گرافیک، کنسول پلی استیشن 5 به سیستم صدای سه بعدی مجهز است. ویژگی‌هایی که ظاهراً در کنسول Xbox Series X دیده نمی‌شود. به ادعای این تستر بازی، مایکروسافت ترجیح داده است که پیاده سازی Ray Tracing را به AMD واگذار کند. برای آن دسته از عزیزانی که نمی‌دانند: کیت توسعه محصولی با قدرت سخت افزاری کنسول‌های بازی است که در اختیار استودیوهای ساخت بازی قرار گرفته و در برخی موارد، تسترهای بازی نیز از آن به عنوان تست یک بازی پیش از انتشار استفاده می‌کنند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار