کد خبر: ۲۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 18
انویدیا در توییتر از عرضه کارت گرافیک جدیدی در سری GeForce RTX خبر می‌دهد. البته که هیچ جزئیاتی از این کارت گرافیک عرضه نشده و انویدیا تنها از ما خواسته تا منتظر بمانیم.
به گزارش آی تابناک : انویدیا در توییتر از عرضه کارت گرافیک جدیدی در سری GeForce RTX خبر می‌دهد. البته که هیچ جزئیاتی از این کارت گرافیک عرضه نشده و انویدیا تنها از ما خواسته تا منتظر بمانیم. به نظر می‌رسد انویدیا آماده معرفی گرافیک جدید است، حال آن که احتمال دارد شاهد لاین آپ نسل جدید باشیم یا یک گرافیک ویژه با تولید محدود.

همانطور که گفتیم انویدیا صحبت چندانی درباره این کارت گرافیک نکرده اما آنها توییت خود را به نوعی در جواب توییت اکانت رسمی بازی Cyberpunk 2077 داده‌اند. اکانت سایبرپانک از انویدیا درخواست کرده که آیا آنها می‌توانند یک کارت گرافیک تولید محدود و ویژه برای Cyberpunk 2077 تولید نمایند.

گرافیک ویژه بازی Cyberpunk 2077

در حالی که تصویر منتشر شده از سوی انویدیا بسیار محو شده، اولین نکته‌ای که می‌توانیم درباره آن مطمئن باشیم وجود خنک کننده و محفظه یکسان با سری کارت گرافیک‌های فعلی GeForce RTX 20 است. تفاوت در رنگ‌هاست ، جایی که انویدیا به سراغ رنگ‌های مشکی و زرد بیشتری برای این کارت رفته تا به استایل رنگی استفاده شده در Cyberpunk 2077 نزدیک باشد. اصلا غافلگیر کننده نیست که این مدل نیز یک کارت سفارشی برای بازی مذکور باشد زیرا انویدیا قبلا نیز کارت گرافیک‌هایی از این دست تولید کرده. آخرین مثالی که می‌توانیم بزنیم مربوط به کارت Titan Xp Star Wars است که در بحث طراحی هم برای نیروهای امپراطوری در نظر گرفته شده بود و هم برای دسته جدای‌ها.

باید در نظر بگیریم که تاریخ عرضه بازی به تازگی به تاخیر افتاده و در سپتامبر 2020 منتشر می‌شود. احتمال دارد کارت گرافیک به همراه یک نسخه از بازی کمی زودتر عرضه شود. احتمالاتی نیز وجود دارد که این کارت گرافیک تنها یک نسخه ویژه نخواهد بود بلکه کارت گرافیکی قدرتمندتر در سری Turing را شاهد هستیم. به عنوان آخرین ادای دین به لاین آپ Turing قبل از رونمایی گرافیک‌های Ampere ممکن است که شاهد کارت گرافیک‌ GeForce RTX 2080 Ti SUPER باشیم که از استایل بازی Cyberpunk 2077 بهره می‌برد.

مشخصات احتمالی GeForce RTX 2080 Ti SUPER

ادعا شده که GeForce RTX 2080 Ti SUPER دارای 4608 هسته و حافظه 16Gbps GDDR6 است. اجازه دهید با پیکربندی هسته‌ها شروع کنیم، 4608 هسته CUDA یعنی استفاده از پردازنده گرافیکی TU102 به شکل کامل که 576 هسته Tensor و 72 هسته RT، بالغ بر 288 واحد بافت و 96 ROP را ارائه می‌دهد. کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti فعلی از فرکانس پایه 1350 مگاهرتز و بوست 1635 مگاهرتز برخوردار است، در حالی که این مدل از پردازنده گرافیکی تقلیل یافته استفاده می‌کند اما TITAN RTX از چیپ کامل TU102 بهره می‌برد و فرکانس‌های 1350 مگاهرتز و 1770 مگاهرتز را در اختیار دارد.

انویدیا آماده معرفی گرافیک جدید GeForce RTX؛ RTX 2080 Ti SUPER یا چیزی دیگر

GeForce RTX 2080 Ti SUPER نیز می‌تواند از دو مسیر اقدام کند، اول یک حافظه 12 گیگابایتی GDDR6 با گذرگاه 384 بیتی در فرکانس 16Gbps یا 11 گیگابایت حافظه GDDR6 با گذرگاه 352 بیت. گزینه دوم محتمل‌تر به نظر می‌رسد زیرا مدت زمانیست که مدل‌های بالا رده GeForce از گذرگاه حافظه تقلیل یافته استفاده می‌کنند اما اگر گذرگاه 384 بیتی روی کارت جدید استفاده شود یک به روز رسانی بزرگ را شاهد خواهیم بود. GeForce RTX 2080 SUPER از چیپ‌های حافظه 16Gbps پشتیبانی نمی‌کرد زیرا به طراحی بُرد جدیدی نیاز بود که برای تولید کنندگان هزینه در پی داشت اما با کارت گرافیکی مانند GeForce RTX 2080 Ti SUPER تولید کنندگان احتمالا به چنین به روز رسانی مهمی تن خواهند داد.

گرافیک‌های Ampere نزدیک هستند

اما به شکل همزمان نمی‌توانیم گرافیک‌های Ampere را نیز نادیده بگیریم، بخصوص که انویدیا از معرفی این معماری جدید در GTC 2020 برای ماه مارس خبر می دهد. یک موضوع وجود دارد، انویدیا گرافیک‌های گیمینگ خود را در GTC 2020 معرفی نمی‌کند و به سراغ مدل‌های HPC می‌رود. ممکن است انویدیا تنها به رونمایی از کارت جدید (یا کارت‌های جدید در صورت کامل بودن لاین آپ) در GTC 2020 بسنده کرده و عرضه آنها را به حوالی E3 یا Computex 2020 موکول کند. هنوز هیچ چیز تایید نشده ولی انویدیا آماده معرفی گرافیک جدید است، بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم که انویدیا چه چیزی برایمان تدارک دیده.




منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار