کد خبر: ۲۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 17
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای مهم در توسعه علم و فناوری است که دستاوردهای خود را در فضای صلح و دوستی در اختیار کشورها قرار می‌دهد.
به گزارش آی تابناک : منصور غلامی در «مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی» که امروز با حضور رئیس‌جمهور و معاون علمی رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: این جشنواره با هدف اثرگذاری در حوزه نوآوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همواره جشنواره بین‌المللی خوارزمی در راستای معرفی، هماهنگی و همکاری محققان کشور و سایر کشورها برگزار می‌شود، افزود: جشنواره خوارزمی همواره در راستای کاربست علوم و تبدیل فناوری در جهت تأمین آسایش و صلح بین کشورهای دنیا فعالیت می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: نوآورانی که همواره برای این ارتباطات با کشورهای دیگر پشتیبانی می‌شوند، در کشور جایگاه خوبی دارند زیرا می‌توانند با محققان و فناوران دنیا ارتباط برقرار کنند.

غلامی گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در مجامع علمی دنیا در راستای مرزهای دانش و ارائه یافته‌های جدید علمی‌شان، نشان از موفقیت آنها و توجه مسئولین کشور به بخش فناوری است.

وی تأکید کرد: ما همواره در راستای هماهنگی و همکاری‌های بین‌المللی به واسطه چنین برنامه‌هایی هستیم تا اقدامات مشترکی در حوزه علمی و پژوهشی بین ایران و سایر کشورها آغاز شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: تعداد مقالات، مجلات، انجام پژوهش‌های متعدد، وجود متخصصان و فناوران و تربیت نیروهای جوان، حاصل توجه مسئولان به حوزه علمی و پژوهشی است.

به گفته وی، در اختیار قرار گرفتن دستاوردها، زمینه‌ساز صلح و دوستی و تبادلات فکری بین مجامع دنیا است بنابراین در برنامه‌های توسعه‌ای بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد.

غلامی اظهار داشت: جمعیت جوان کشور، ظرفیت و پتانسیل بالایی در زمینه کاربست علمی فراهم کرده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به تحولات فناوری در سال‌های اخیر و تلاش محققان در دستیابی به دستاوردهای علمی، شاهد هستیم که برخی نیازهای صنعت و حوزه‌های توسعه‌ای مرتفع شده است.

وی ادامه داد: این یافته‌ها حتماً جزو ذخایر دانش بشری هستند که اشتراک‌گذاری آن با سایر کشورها ارزشمند است و در این جشنواره، توسعه ارتباطات بین‌المللی مد نظر قرار گرفته است.

غلامی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره‌ها، مبنای توسعه علم و فناوری بین کشورهای دوست و همکار باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم در توسعه علم و فناوری است که دستاوردهای خود را در فضای صلح و دوستی در اختیار کشورها قرار می‌دهد.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار