کد خبر: ۲۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 17
علی‌رغم اینکه شبکه‌های 5G هنوز فراگیر نشده‌اند، این فناوری یکی از قوی ترین عوامل جذب مشتری برای سازندگان گوشی هوشمند در سال جاری خواهد بود. بنابر گزارشات اپل از جمله شرکت‌هایی است که بیش از یک گوشی 5Gدر سال جاری عرضه خواهد کرد و آنطور که پداست قصد دارد از طراحی اختصاصی خود برای آنتن محصولات 5G استفاده کند.
به گزارش آی تابناک : علی‌رغم اینکه شبکه‌های 5G هنوز فراگیر نشده‌اند، این فناوری یکی از قوی ترین عوامل جذب مشتری برای سازندگان گوشی هوشمند در سال جاری خواهد بود. بنابر گزارشات اپل از جمله شرکت‌هایی است که بیش از یک گوشی  5Gدر سال جاری عرضه خواهد کرد و آنطور که پداست قصد دارد از طراحی اختصاصی خود برای آنتن محصولات 5G استفاده کند.

بنا بر گذارشی از Fast Company، احتمالاً اپل از ماژول آنتن فرکانس بالای QTM 525 ساخت کوالکام استفاده نکرده و آنتن های 5G مورد نیازش را خودش طراحی کند. به گفته این منبع که ظاهراً به برنامه‌های اپل نیز کم و بیش آگاه است، اپل برای iPhone های 5G خود از مودم های X55 کوالکام استفاده می‌کند اما طراحی آنتن‌های این مودم را خود به دست خواهد گرفت.

آنطور که پیداست اپل مشغول کار روی طراحی اختصاصی خود برای آنتن 5G است تا 2 گزینه پیش رو داشته باشد؛ یکی استفاده از از QTM 525 کوالکام و دیگری استفاده از طراحی اختصاصی خودش. این شرکت به دو دلیل روشن تمایلی برای استفاده از محصولات کوالکام ندارد: اول اینکه استفاده از آنتن کوالکام آیفونی ضخیم‌تر از آنچه اپل در نظر را در پی خواهد داشت و دوم اینکه باید مبالغ به مراتب بیشتری را به کوالکام بابت استفاده از قطعات ساخت آن بپردازد.

آیفون 5G اپل از آنتن هایی با فناوری Phased Array که از دو بخش برای ساطع نمودن سیگنال تشکیل شده استفاده خواهد کرد. سیگنال تولید شده نیز به شکل الکترونیکی قابل هدایت می‌باشد. چالش رو به رو برای ساخت یک آنتن mmWave این است که طراحی این قطعات به دلیل فرکانس بالای آنها دشوارتر بوده و در نتیجه ضریب خطای پایین تری در تولید آنها نیاز می‌باشد.

اپل سابقه چندان درخشانی در طراحی آنتن‌ ندارد. شاید هشتگ #antennagate را یادتان باشد. iPhone 4 با آنتنی تولید شده بود که اگر گوشی در جهت درستی در دست نگه داشته نمی‌شد، میزان دریافت سیگنال آن کاهش می یافت. مطمئناً اپل از آن حادثه درس گرفته و بازگشت دوباره #antennagate برای چنین شرکتی خوب نیست.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار