کد خبر: ۲۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 17
گوگل در نسخه بعدی مرورگر کروم تعدادی از فناوری های پیشرفته وب را در دسترس بسیاری از کاربران قرار می دهد.
به گزارش آی تابناک : غول اینترنتی بتای کروم ۸۱ را برای سیستم عامل های اندروید، لینوکس، مک و ویندوز منتشر کرده که پشتیبانی WebXR را برای واقعیت افزوده مبتنی بر مرورگر فراهم می سازد.

WebXR پلتفرمی برای ارائه تجربیات بهینه واقعیت افزوده و مجازی در مرورگر است و ارائه آن کار توسعه دهندگان برای پیاده سازی ایده های AR در پلتفرم های مختلف را بسیار راحت کرده و آنها را از باز طراحی اپ ها راحت می کند. فریمورک پایه این قابلیت از قبل هم وجود داشت اما برای فعال سازی ان باید flagها فعال می شدند.

کروم ۸۱

گوگل تلاش زیادی را در راستای پر کردن فاصله بین اپ های نیتیو و مبتنی وب انجام داده که بخشی از آن به فراهم کردن امکان دسترسی این اپ ها به سخت افزارهایی مربوط می شود که اپ‌های عادی از آنها بهره می برند. وب بلوتوث گام بزرگی در این راستا بود و حالا نوبت به NFC رسیده است.

در بتای جدید کروم به اپ های مبتنی بر وب امکان خواندن تگ های NFC داده شده. به لطف این قابلیت کاربر می تواند بدون نیاز به نرم افزارهای خاص تگ های هوشمند را اسکن کرده و اطلاعات ذخیره شده در آنها دریافت کند. همچنین می توان از مرورگر  به عنوان کارت هوشمند یا برای پرداخت هوشمند از طریق NFC استفاده کرد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم کروم ۸۱ ارتقای امنیت است. در این نسخه پشتیبانی از پروتکل های TLS 1.0 و 1.1 که در ورژن ۷۲ منسوخ شده بود، به صورت کامل حذف می شود. بنابراین سایت هایی که هنوز از فرمت های قبلی استفاده می کنند برای اینکه برچسب غیر ایمن دریافت نکنند باید به فناوری های جدیدتر و ترجیحا TLS 1.3 به منظور ایمن سازی ترافیک HTTPS روی بیاورند.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار