کد خبر: ۲۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 16
چندی پیش، به احتمال تأثیرات «ویروس کرونا» بر بخشی از بازار دیجیتال، خصوصاً کنسول‌های بازی نسل نهم اشاره کردیم؛ اینک شاهد گزارش نگران کننده DigiTimes هستیم که به صورت کاملاً حساب شده، و با اشاره به جزئیات تهیه شده است.
به گزارش آی تابناک : چندی پیش، به احتمال تأثیرات «ویروس کرونا» بر بخشی از بازار دیجیتال، خصوصاً کنسول‌های بازی نسل نهم اشاره کردیم؛ اینک شاهد گزارش نگران کننده DigiTimes هستیم که به صورت کاملاً حساب شده، و با اشاره به جزئیات تهیه شده است. آیا ویروس کرونا دنیای دیجیتال سال 2020 را به چالشی جدی می‌کشد؟ آیا باید نگران افزایش قیمت سخت افزار، لپ تاپ و گوشی‌های هوشمند باشیم؟

مالیات پایین، کارگران ارزان و خطوط تولیدی که با کمترین پیچیدگی در کشور «چین» راه اندازی می‌شوند، بیش از دو دهه است که موجبات گرایش تمامی کمپانی‌های الکترونیکی، به تولید در خاک چین را فراهم ساخته است. از آمریکا گرفته تا دیگر کشورهای توسعه یافته، ترجیح می‌دهند که بخش اعظم محصولات الکترونیکی خود را در کشور چین به تولید برسانند. به هر حال این مسئله حالا به نقطه ضعف خود رسیده و چین بر روی یک گُسل خطرناک است!

 پس از تعطیلی نمایشگاه MWC 2020، مجموعه DigiTimes به تازگی یک گزارش نگران کننده از وضعیت محصولاتی از جمله گوشی‌های موبایل، لپ تاپ، انواع نمایشگر، نیمه هادی و ... را منتشر کرده است. بر اساس تحقیقات DigiTimes، پیش بینی می‌شود که تمامی شرکت‌هایی که خطوط تولید آنها در کشور چین قرار دارد، در سه ماهه دوم سال 2020 وارد فاز کاهش سود شده و حتی تا نیمه نخست سال جاری، متحمل ضرر و زیان شوند.

111-02.jpg

در این گزارش آمده است که 90 درصد از تمامی لپ تاپ‌های موجود در خاک چین تولید شده و در نتیجه بیشترین آسیب را در بخش لپ تاپ‌ها شاهد خواهیم بود. برخی از سازندگان لپ تاپ و قطعات وابسته، به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا کارخانه‌های خود را تعطیل و یا نیمه تعطیل کرده‌اند. همچنین برخی از کارخانه‌ها که در هفته‌های اخیر تعطیل بوده‌اند، اینک تنها با ظرفیت 20 درصد آغاز به کار کرده و این مسئله به معنی کاهش چشمگیر تولید است.

انتظار می‌رود که کارخانه‌های مورد نظر از 14 فوریه که قرنطینه آنها کاهش پیدا می‌کند، ظرفیت تولید خود را مجدداً افزایش دهند. از سوی دیگر، تراشه‌های 5G نیز از آسیب ویروس کرونا در امان نخواهند بود. به نظر می‌رسد که تا 3 ماهه چهارم سال 2020، تولید آنها افزایش قابل توجهی نخواهد داشت. در حوزه موبایل، شرکت‌هایی نظیر Huawei, Oppo, Vivo و Xiaomi تا 15.2 درصد از تولید و فروش خود را در فصل مالی جدید از دست داده و این به معنی کاهش فروش تا 84 میلیون گوشی موبایل است.

پیش‌بینی می‌شود که برخی از تأمین کنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند، تا ماه مارس تنها از 50 درصد از ظرفیت تولید خود استفاده کنند. با این وجود کمپانی سامسونگ به این دلیل که بخش بزرگی از گوشی‌های هوشمند خود را در کشورهای دیگر، از جمله ویتنام و هند به تولید می‌رساند، آسیب کمتری را تجربه خواهد کرد. در بخش نمایشگرهای LCD نیز بسیاری از کارخانه‌ها در تعطیلی موقت قرار داشته و برخی دیگر نیز با حداکثر 30 درصد از ظرفیت خود مشغول به کار هستند. در نتیجه انواع مانیتور و نمایشگر نیز در سال 2020 با مشکلاتی از قبیل کاهش تولید و سوددهی روبرو خواهد بود.

به نظر می‌رسد که اثرات تمامی مشکلات یاد شده در متن، بین یک تا دو ماه دیگر در بازار آشکار شود. تنها راه جلوگیری از ادامه این روند بازگشت کارمندان و تکنسین‌ها به کارخانه‌ها، و افزایش سرعت تولید، حتی بیش از سرعت استاندارد گذشته است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار