کد خبر: ۲۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 16
پاسخ هوآوی به ادعای آمریکا مبنی بر داشتن مدرکی از جاسوسی این شرکت در شبکه‌های مخابراتی، اینست که مدارک را منتشر کنید.
به گزارش آی تابناک : پاسخ هوآوی به ادعای آمریکا مبنی بر داشتن مدرکی از جاسوسی این شرکت در شبکه‌های مخابراتی، اینست که مدارک را منتشر کنید.

شبکه‌های تلفن همراه باید شامل رابط رهگیری قانونی باشند تا مقامات کشورها ضمانت مناسبی برای دسترسی به شبکه پیدا کنند. هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را دارد اما همه آنها خواستار این هستند که دستگاههای اجرایی قانون آنها توانایی انجام این کار را داشته باشند. هفته گذشته وال استریت ژورنال به نقل از مقامات ایالات متحده، گزارشی مبنی بر این موضوع منتشر کرد که هوآوی محل قرار گیری این رابط‌ها را از مشترکین خود و مقامات کشوری که این شبکه‌ها را میزبانی می‌کردند پنهان کرده است. این به هوآوی اجازه دسترسی به اطلاعاتی را را داده است که فقط مقامات خاص و تعدادی از اپراتورها باید به آن دسترسی داشته باشد.

هوآوی دسترسی به مکالمات رهگیری را انکار می‌کنند

در همان گزارش Robert O’Brien، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد هوآوی توانایی دستیابی مخفیانه به اطلاعات حساس و شخصی را در سیستم‌هایی که در سراسر جهان فروخته است دارد. رویترز امروز به نقل از مدیر امنیت سایبری هوآوی John Suffolk این ادعا را تکذیب کرده است. این مدیر بالارتبه هوآوی در پاسخ به ادعای آمریکا گفته است:

"ما به این تجهیزات دسترسی نداریم. ما نمی‌دانیم چه موقع تماس‌های اطلاعات رهگیری می‌شوند. تمام کاری که ما انجام می‌دهیم یک طرف ماجرا ست و از آنچه که در طرف دیگر اتفاق می‌افتد بی خبریم.”

این مدیر هوآوی همچنین به خبرنگاران گفته است که شرکت تجهیزاتی که توسط اپراتور‌های بی‌سیم و مقامات دولت‌ها برای رهگیری ارتباطات استفاده می‌شود را نمی‌سازد. علاوه بر این او گفته است که ایالات متحده هنوز هیچ مدرکی برای اثبات ادعایی که مطرح کرده، نشان نداده است. مدیر امنیت سایبری هوآوی گفته است:

"دولت ترامپ بلوف می‌زند. ما فقط می‌گوییم که آن را مخفی نکنید، خجالت نکشید. آن را منتشر کنید، اجازه دهید که دنیا آن را ببیند.”

او همچنین اضافه کرده است که تا امروز هیچ اپراتوری به آنها گفته است که در خصوص این ماجرا توضیحاتی ارائه دهد، اما اگر مشخص شود که کارکنان آنها در چنین موضوعی دخالت دارند اقدامات مناسبی در این رابطه انجام خواهند داد.

پاسخ هوآوی به ادعای آمریکا

نبرد بر سر شبکه 5G حساس‌تر از همیشه

هوآوی بزرگترین تامین‌کننده تجهیزات شبکه در جهان است و تحلیلگران می‌گویند که فناوری‌های این شرکت 1 سال و نیم تا 2 سال جلوتر از رقیبان آنها مانند نوکیا و اریکسون است. علاوه بر این ارتباط قوی این تولیدکننده چینی با بانک‌های دولتی کشور، امکان آن را به‌وجود آورده تا هوآوی شرایط مالی سخاوتمندانه‌ای برای مشتریان خود ارائه کند. ایالات متحده اما تلاش می‌کند تا راهی برای پیشبرد رقیبی برای هوآوی در این صنعت پیدا کند. آنها  حتی از شرکت‌های داخلی مانند اوراکل و سیسکو خواسته اند تا جایگاه هوآوی را تصاحب کنند.

Suffolk همچنین گفته است که اگر ادعای آمریکا در رابطه با هوآوی درست است، چرا رقیبان آنها مانند نوکیا و اریکسون نتوانستند سهم خود را در طول سال افزایش دهند. او پاسخ سوال خود را اینگونه می‌دهد که این موضوع به باور مشتریان ارتباط دارد و این نتیجه بیش از 30 سال تجربه است و نشان می‌دهد که مشتریان درخصوص این اظهارات چگونه فکر می‌کنند. او دولت‌ها و اپراتور‌ها را باهوش می‌خواند، چرا که در رقابت شبکه 5G از هوآوی حمایت کردند.

با این حال، روز جمعه شرکت سوئدی اریکسون گزارشی از تعداد قراردادهای تجاری خود برای احداث شبکه 5G منتشر کرد که نشان می‌دهد آنها پیشرو در این زمینه هستند. Financial Times گفته است اریکسون 79 قرارداد، دارد در حالیکه تعدا قرارداد نوکیا 63 و هوآوی 50 است. Fredrik Jejdling، معاون اجرایی اریکسون گفته است ما 24 شبکه در 14 کشور احداث کرده‌ایم ما اولین شرکتی هستیم که شبکه‌ها را در 4 قاره مستقر کرده است، بنابراین سخت است قبول کنیم که شرکتی از ما جلوتر باشد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار