کد خبر: ۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 16
سیستم عامل ویندوز 10X تاریخ عرضه مشخصی ندارد و قرار است تنها به صورت پیش فرض دستگاه های تاشو از راه برسد، با این حال برخی از توسعه دهندگان موفق به نصب آن روی مک بوک و سرفیس گو شده اند.
به گزارش آی تابناک : سیستم عامل ویندوز 10X تاریخ عرضه مشخصی ندارد و قرار است تنها به صورت پیش فرض دستگاه های تاشو از راه برسد، با این حال برخی از توسعه دهندگان موفق به نصب آن روی مک بوک و سرفیس گو شده اند.

مایکروسافت هفته گذشته نخستین امولاتور ویندوز 10X را برای کمک به توسعه دهندگان منتشر کرد اما تعدادی از این فرصت استفاده کرده و با استخراج سیستم عامل آنرا روی لپ تاپ و تبلت نصب کرده اند. با توجه به اینکه این سیستم عامل در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد، نصب آن خارج از امولاتور مستلزم آشنایی با دستورات PowerShell، پارتیشن بندی سخت افزار و موارد دیگری است و حتی در این صورت هم دردسرهایی به دنبال دارد.

نصب ویندوز 10X

یکی از کاربران پس از نصب ویندوز 10X روی مک بوک تصاویری از آن منتشر کرده. از آنجا که این سیستم عامل به صورت ویژه برای دستگاه های تاشو طراحی شده، مک بوک را به همین شکل شناسایی کرده و پنل آنرا به دو قسمت تقسیم می کند. در این مک بوک می توان اپ ها را در هر طرف اجرا کرده و امکان استریم محتوا روی نمایشگرهای بزرگتر هم میسر است.

نصب ویندوز 10X

توسعه دهنده دیگری نیز موفق شده ویندوز 10X را روی سرفیس گو اجرا کند، هرچند پشتیبانی درایورها چندان مطلوب نیست. همه با مراجعه به این لینک امکان نصب امولاتور را دارند اما برای اینکار باید با ویژوال استودیو، نسخه پیش انتشار ویندوز و نحوه اجرای آن آشنا باشند. از ویژگی های اصلی این OS می توان به اجرای برنامه ها به صورت ایزوله و بروزرسانی در ۹۰ ثانیه اشاره کرد.

نصب ویندوز 10X

نسخه نهایی ویندوز 10X در سال جاری میلادی و همراه با سرفیس نئو و تینک پد X1 فولد از راه خواهد رسید. لپ تاپ های تاشو Dell ،HP و ایسوس هم در صرف عرضه با همین سیستم عامل قرار دارند و باید دید کاربران چگونه از آنها استقبال خواهند کرد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار